spinany zdroj s tlumivkou na zeleze?

Pátek Květen 8 11:42:45 CEST 2015

Tak to si nemyslím. Tu svářečku mám už 3 roky, ještě jsem s ní vůbec nic
nesvařil, za to ji používám pro zkoušení polarizovaných drenáží, kde z
ní beru výkon co dá. Nevšim jsem si, že by to bylo výrazně modulované
100 Hz. Za to mám problémy že ze svářečky leze neskutečný bordel, včera
jsem do ní dodělával odrušovací filtry. Spíš mě napadla jiná věc ...
kdyby s tím po těch mých úpravách někdo měl svařovat. Svářečma má
regulaci proudu a omezení napětí naprázdno na cca 90V (k tomu jsem si
dodělal nastavitelné omezení). Jestli tohle napětí stačí pro zapálení
oblouku, nebo jestli se využívá i ta tlumivka. Škrtnu, proteče tam
nějaký proud a jak se elektroda přestane dotýkat, k těm 90V ze svářečky
si tlumivka pár set voltů přidá. Výstup jsem odrušoval keramikou jen na
200V :-(
Anděl