OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji socialne-inzenyrskymi magory...
Pavel Hudecek
edizon na seznam.cz
Neděle Březen 22 18:15:33 CET 2015
Asi bych to měl trochu opravit:
Můj popis není o cestě z Prahy do Brna, ale z Berlína do Mnichova.
U nás bude sice stejná legislativa, takže na D1 nebudete smět řídit, ale
kvalita dálnice způsobí, že se auta na ní nepřepnou do dálničního módu a
místo toho pojedou 80, s rozestupem 20 metrů a polovinou využitých pruhů.
Jediné co bude fungovat správně, je výběr mýtného, přičemž ta naše dálnice
bude 2x dražší než německá.
Lidé, ani jejich auta, po ní nebudou chtít jezdit a politici budou vymýšlet,
jak je k tomu donutit.
PH
From: Jaroslav Buchta
Predpokladam, ze toho se nedoziju ja, moje deti ani vnoucata - v
systemu, kde je asi neresitelny problem zprovoznit par km diry pod
Prahou uz je realistictejsi scifi treba Mars utoci (to se mi libilo jaka
je to blbost :-P )
A hlavne, soudoba technika gumoveho valecku na hrubem povrchu je pro
takove rychlosti dost nevhodna, ale jinak to nepujde, od auta se
ocekava, ze dojede i mimo specialni chytrou silnici kamkoli kam vede
aspon trochu cesta, jinak by se rovnou mohly auta prehodit na koleje
nebo magneticky polstar a tam by automatizace nebyla vubec zadny problem
i v 500+ km/h
Dne 22. 3. 2015 v 15:06 Pavel Hudecek napsal(a):
> Problém je, že v té době bude dálniční standard např. 350 km/h, rozestup 1
> m a ve špičce takto obsazené všechny pruhy. Správnou synchronizaci pro
> sjezdy a nájezdy si auta dohodnou po síti 5 km předem. Takže se z Prahy do
> Brna dostanete za 1 h. No a když mezi těmi auty bude jedno promile ručně
> řízených, tak to prostě nepůjde a bude se muset jet do značné míry po
> staru. Doba se prodlouží na dnes obvyklé hodnoty. V takové situaci bude
> lepší, když "manuálové" pojedou po okreskách a nebudou brzdit provoz na
> dálnici.
>
> No a ve městě budou na křižovatkách semafory jen pro chodce a když tam
> vede i cyklostezka, tak ještě pro cyklisty, kteří ale budou v situaci
> podobné chodcům. Auta budou jezdit efektivnějším, ale složitějším
> způsobem, než je současná přednost zprava, který člověk nemá šanci
> zvládnout. Např. správně synchronizované kolmé proudy současně
> projíždějící křižovatkou.
>
> Takže když budete chtít řídit z Prahy do Brna, máte 2 možnosti:
> 1. Necháte se automatizovaně vyvést na okresku za město, přepnete na
> volant, dojedete k Brnu a přepnete na automat.
> 2. Metrem dojedete na kraj Prahy, vystoupíte na zastávce "Parkoviště
> veteránů", ...
>
> --------
> Stejně dobře je ovšem možné, že klidně pojedete ručně řízeným autem po
> rozpraskané silnici, zatímco ostatní nad Vámi poletí v nějakých
> automatických letadlech. ... A o století později pojedete po jedné z
> posledních silnic, nad Vámi poletí pár lítátek (většinou zemědělské
> stroje), zatímco ostatní vlezou do teleportu, ten z jejich mozku zjistí,
> kam chtějí, ...
Další informace o konferenci Hw-list