OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji socialne-inzenyrskymi magory...

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Březen 22 16:30:47 CET 2015

Ne tak úplně. Když se vepředu něco stane, třeba půlkilometrová kolona metr za sebou jedoucích vozidel z ničehož nic z plné rychlosti zabrzdí. To je ale značně odlišná situace od toho, když vidím půl kilometr před sebou blikačky a všichni podvědomě plynule zvolňují, protože očekávají, že se tam něco děje.

Buďto bude autonomní systém podřízen tomu, že mezi automatickými vozidly jsou taky živí řidiči, což v praxi znamená, že bude muset převzít všechny jejich nectnosti, reakční doby atd. a chovat se přesně jako živý řidič (za smíšeného provozu to tak bude muset být) nebo pokud bude vědět, že živý řidič nepřipadá do úvahy, bude moci naplno využít všech svých předností a doprava se tak výrazně zlepší a složitost samotného systému zmenší, čímž bude zákonitě méně chybovat.

Jakub Šerých