OT (mirne): jak se tzv. "vizionari" stavaji socialne-inzenyrskymi magory...

Martin Záruba swz na volny.cz
Neděle Březen 22 14:07:58 CET 2015

Martin Záruba

Dne 22.3.2015 v 13:39 gatilo napsal(a):
> [...]
>
> --

> Stary (novej neznam) OZ ukladal kupujicimu povinnost, pravdive
> informovat kupujiciho, o stavu prodavane veci. Trestni zakon definuje
> tc podvodu. To, spolu s dostupnosti udaju z pravidelne a rovnez
> povinne STK dava dostatek prostoru k reseni. Predpoklad, ze kde
> nestaci 3 zakony, vyresi problem zakoneny 4 je IMHO iluzorni.
> Ale predevsim, nikdo nema povinnost, nakupovat ojete auto od neduveryhodneho
> prodavajiciho. Kdo se boji, ze bude osizen, nech si koupi nove, nebo
> ojetinu od duveryhodneho prodejce. Ja, ( predpokladam ze ani vy) take
S tím souhlasím.

> Proc by meli lidsti ridici delat mezi automaty jakoukoliv paseku ?
> Dnes, kdy je technologie jeste v plenkach, se take jezdi v bezne
> provozu, kde vsichni ostatni jsou lide. Vyvoj, kdy by budouci
> pokrocile systemy byly hloupejsi nez dnesni, se mi nezda
> pravdepodobny.
Protože automaty budou schopné reagovat mnohem rychleji, bude běžné, že
auta pojedou za sebou blíže a větší rychlostí a přesto to bude
bezpečnější než teď. Člověk ale nebude v tomto režimu schopen reagovat
dost rychle.

> Ale jiste, ze o to lide, budou mit zajem, stejne jako dnes maji zajem
> o kohoutek s teplou vodou. To ale prece neni duvod, zakazovat ohrivani
> vody v hrnci na plotne.
Jenže je málo pravděpodobné, že tím někomu jinému uškodíte.