OT Exploiting SOHO Routers

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Březen 19 17:53:38 CET 2015

On Thu, Mar 19, 2015 at 01:46:36PM +0100, Jirka wrote:
> No a znate nejake lepsi typy?

'Typy' nebo 'tipy'?

Já osobně jakou router doporučuji nějakou slušnou konzervativní
linuxovou distribuci - např. Debian - na něčem jako je APU od
PC Engines nebo podobné desce. Prostě malé PC.

Výhodou jsou časté aktualizace a daleko větší úroveň software daná
už jenom otevřeností vývoje (Stačí se podívat na chyby v těch SOHO
routerech, většinou jsou to naprosto školácké chyby, kdy web server
si vůbec neošetří vstupy nebo ještě hůř "zapomenuté" debugovací rozhraní.
A ty chyby jsou často >10 let staré, protože výrobce koupil od kohosi
jakýsi operační systém a pak ho zaflikoval, aby to nějak fungovalo -
a nikdo už se pak nestaral o to, co se v tom kódu děje.
V tomto je open-source daleko důvěryhodnější - i přesto, že nelze
zaručit, že tam nikdo nikde žádná zadní vrátka neschoval, pořád
je to o několik "levlů" jinde...)

P.T.