OT Exploiting SOHO Routers

josef dvoracek josef.dvoracek na gmail.com
Čtvrtek Březen 19 17:37:25 CET 2015

Zdravím,

>   Můžu mít dotaz?
>   Kolik zařízení s OpenWRT udržujete v rodukčním stavu?

Jasně, dneska řádově jednotky.
Když jsem ještě pracoval u miniISP kde jsme měli stovky na CPE a AP,
měli jsme všude z dobrých důvodů RouterOS (taky kvuli mikrotik TDMA
protokolu).

Nikdo by nezaplatil lidi kteří by řešili testování aktuálních verzi
OpenWRT a jejich konfiguraci (ne že by to nešlo, určitě pomocí třeba
puppetu by šlo udělat spoustu hezkých věcí)

>   Máte na mysli "projekt Turris"?
>   Hezký bonzácký projekt.

jj, Turris jsem zmiňoval jako HW a jako příklad že cz.nic si jako
celkem seriózní instituce dělal průzkum dostupných HW platforem a
vyhodnotili, že nic rozumného pro jejich účely neexistuje.

>  žádnému zákazníkovi bych to nedoporučil.

software běžící na turris je především síťová sonda. Pokud by byl
turris volně k prodeji (jako že není) a zákazník by poptával síťovou
sondu, tak bych mu ho klidně doporučil :)

Ale původně jsem mířil jinam - znáte někdo kromě Routerboardů nějakou
HW platformu na které by se dalo provozovat openwrt a nebylo by tam
jen 16 MB flash?

JD