Magnet

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Březen 13 11:06:06 CET 2015

Zdravím,
  jak silný byl asi drát té cívky ? Zajímá mne hlavně kvůli celkovému odporu,
aby se dalo zhruba spočítat, jaký proud tím tekl.
  Měli jste ty kondíky/zdroj chráněné nějakou megadiodou ? Tipoval bych, že
dostávaly docela zabrat - vznikly tam tlumené kmity a tipuji si, že ten první
šel hluboce do záporné polarity - 3A zdroj to jistě hravě přetlačilo :-).
Taky by to chtělo ten proud "v nejlepším" nějak utnout, protože ty kmity se
jistě podstatně podílely na opětné demagnetizaci právě zmagnetizovaného
válečku :-). A na to by též dioda pomohla, neboť v momentě, kdy veškerá
energie toho rezonančního obvodu je v mag. poli (tedy v proudu) a právě by
se začala vracet do pole elektrického (kondíky) s opačnou polaritou, proud
by převzala dioda, rekuperaci do C by znemožnila, pozastavila by kmitavý
děj a váleček by se zmagnetizoval lépe :-).
  Jsou to jen teoretické úvahy, ale pokud to zařízení ještě někde stojí,
docela by mne zajímaly praktické výsledky, dojde-li ke změřitelné změně,
pokud by se nějaká "tramvajová" dioda k tomu připojila.
  Zdraví Pavel