Kabely v tunelu Blanka - o co jde?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Březen 6 20:14:37 CET 2015

On Fri, 6 Mar 2015, Jirka wrote:

> Může mi někdo znalý problematiky vysvětlit, jak nový kabel s polyetylénovou,
> polypropylénovou nebo PVC apod. izolací může nějak destruktivně navlhnout, a
> to i při dlouhodobém pobytu ve vodě?

Ty oranzove protipozarni kabely kdyz se dostanou do ohne tak vyhori ta
plastova izolace ale misto ni zbyde takova pevna pruhledna kostricka
ktera dal drzi draty na svem miste izolovane. Ta kostricka je jakoby
z kamenne vlny nebo z neceho takoveho. Zrejme se ta izolace vyrabi
smichanim techle materialu. A ten material co zustava po vyhoreni
plastu je asi nasakavy.

A protoze dneska je na vsechno certifikat a hleda se spis proc to nejde
nez aby to slo, tak holt kabel ktery by nejspis po vysuseni dal fungoval
jiz nesplnuje podminky dane vyrobcem a musi se vymenit aby dilo
splnilo pozadovanou uroven certifikace.