OT Cela rodina STM32 a USART+DMA+IRQ

V P vvitty01 na seznam.cz
Středa Březen 4 14:59:03 CET 2015

Zda se ze nize uvedena poznamka nema v reference manualu co delat a mela byt
odstranena ze vsech RM, tak v pristi revizi dokumentace uz to bude opravene.

Pokud máte zájem, navštivte naši stránku o mašinkách - http://www.pojezdy.eu

---------- Původní zpráva ----------
Od: Jan Waclawek <konfera na efton.sk>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 26. 2. 2015 9:25:35
Předmět: OT Cela rodina STM32 a USART+DMA+IRQ

"http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2014-November/465770.html

"No to právě ne. Protože když použijete DMA, tak už se nedá
použít IRQ od příjmu znaku. Jinak by to totiž bylo moc jednoduché."

Presiel som tucet RM od vsetkych pod-rodin STM32, a poznamku

"If DMA is used for reception, do not enable the RXNEIE bit."

som nasiel len u 'F4xx a 'F2xx. Podla mna to bude suvisiet s tym, ze tam
maju DMA jednotky na ich "perifernom porte" "skratku" cez AHB/APB bridge,
v inych pod-rodinach to myslim ze nie je (nepozeral som vsade).

Aj u 'F4xx/'F2xx by ta skratka mohla ist obist prinajmensom na DMA2 (t.j.
USART1 a USART6) neortodoxnym "opacnym" nastavenim, t.j. pristupovat do
USART cez "memory port" DMA jednotky a do pamate cez "periferny port"; ale
diabol moze byt v detailoch, ktore su pre mna pochopitelne skryte.

Nemam teraz moznost to vyskusat; ak o to ma niekto zaujem, mohol by to
prosim vyskusat ako na 'F4, tak aj ci sucasne DMA a IRQ idu bez problemov
na inych pod-rodinach okrem 'F4/'F2.

A, pochopitelne, privitam komentar od insiderov z ST.

wek

PS. Insideri z ST by mohli v tomto duchu popracovat na upgrade AN3109... ;-)