Napetove rizeni DC zesileni ci urovne - napady?

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Březen 3 18:15:27 CET 2015

Mam docela tradicni problem a pokousim se ho vyresit nejak co
nejelegantneji (jednoduse a zaroven dobre).

Mejme dve ss napeti z cidel (rozmezi priblizne 0-4V), pricemz napeti z
prvniho cidla musi byt castecne kompenzovane napetim z druheho cidla.
Jedna se pritom o ovlivnovani nikoliv offsetu, ale strmosti prevodu z
prvniho cidla, neboli v rovnici

y = kx+q

se bude mirne menit k (cca o +-10%).

Az potud nic mimoradneho a rada pritomnych by rovnou prohlasila: pro MCU
a vhodny software uplna malickost.

Jenze (jak nekteri vedi), ja se se softwarem zrovna nekamaradim a tak
vec potrebuju vyresit ciste hardwarove a navic analogove.

Prvni napady typu analogova nasobicka, VCA apod. po prohlidce toho mala,
co je dostupne v jednom pouzdre, prakticky nikam nevedly. Proc? Obvod
musi byt napajeny z jednoho napeti (+5V), brat max. jednotky mA a nemit
zbytecnou sirku pasma (idealne pouze DC az jednotky kHz nebo radeji
jeste mene - duvodem je imunita k ruseni).

Dalsi uvahy se pohybovaly okolo (J)FETu jako napetim rizeneho odporu
(nelinearni a nejspis i teplotne zavisle), photo MOS optoclenu (mozna
totez jako predchozi), cili opet nic moc. Fotoodpor s LED je v tomto
smeru jeste horsi. Obvod kompenzace by mel mit stabilitu a presnost v
radu desetin az max. jednoho procenta...

Nasel jsem zapojeni PIC (i s hotovym SW ;-) ) ridicim digitalni
potenciometr Dallas pomoci napeti na vstupu A/D prevodniku, ale ten
potenciometr se mi moc nelibi, ma velke pouzdro, zbytecne dva kanaly....atd.

Nakonec me napadlo reseni pomoci PWM: DC napeti z prvniho cidla klicovat
(100% modulovat) pomoci PWM, jejiz strida bude rizena napetim z druheho
cidla. Pulsy se pak uz jen poradne vyfiltruji (ziska se stredni hodnota)
a je hotovo... Tohle jde postavit uplne z cehokoliv, transistory
pocinaje a MCU konce a neni to "vendor locked".

No a ted proc to pisu sem:

mel by nekdo nejaky jiny elegantni napad, nebo muze upozornit na neco,
co jsem prehledl apod.?

Diky

--
Jirka