Re: Elnec LabProg48LV se loučí..

Jan Puobis, Elnec jpuobis na elnec.sk
Pondělí Červen 29 08:50:43 CEST 2015

Dobry den,

trocha nezvykle, ze ste sa obratil s takouto otazkou do konferencie a nie priamo na techsupport Elnec.
Ale asi viete, ze vyroba LabProg48LV bola ukoncena v 12/2000, plne sme programator podporovali (SW update, opravy) do 12/2010 (teda 10 rokov po ukonceni vyroby) a teraz je LabProg-48LV v sekcii "uz nepodporovane".
Takze mozno taka mala hra na city ... ;-) .

Ale OK, mozem odpovedat do konferencie.

Prehlasenia " Napětí však mimo toleranci není." a "Napětí je 12.15V, což snad mimo toleranci být nemůže." su mozno predcasne hodnotenie situacie.  Podla popisu programatora LabProg-48LV, ocakavane vstupne napatie je (citujem) "operating voltage 12..15V AC". Neviem kde ste meral tych 12.15V a ci je to AC alebo DC ... . Programator bol dodavany so zdrojom "power supply adapter 220VAC/12VAC/12W" (ciste trafo). Dnes je v sieti 230V, takze ak je naozaj nameranych 12.15V AC na zdroji bez zataze, je to prekvapivo malo. Alternativa pre napajanie je (pouzite dalej pri LabProg+) zdojom 15VDC stab./1A.

"Programátor si vymýšlí." - zvlastna formulacia. Software berie informacie z programatora a ak najde nezrovnalost, vypise chybu. Samozrejme meraci obvod moze byt chybny, ale "vymyslat" znamena hovorit nieco ine, ako je namerane.

Takze:
- abu som moholo odpoveda potrebujem vediet, co ste meral a ako?
- ak je tych 12.15V AC na vstupe programatora, tak je to korektne prevadzkove napatie a programator by mal pracovat. Ak nie je, treba pouzit iny napajaci zdroj. Na pokusy staci laboratorny, na polarite nezalezi, na vstupe programatora je diodovy mostik.
- zacal by som tym zdrojom a potom (ak je zdroj naozaj OK) chybovym hlasenim z programatora ... tych hlaseni moze byt viac.
- nebolo by zle na "rozbehnutom" programatore spustit selftest s disgnostickym podom na blizsiu lokaciu zavady
- ten mrazak je zaujimavy, ale aby sa potom programator pri praci nerosil ... kondenzacia na suciastkach mu iste nepomaha

Otvorene: programator je nepodporovany a toto berte ako moj sukromny zaujem prist na to, co je pricinou situacie. Takze na opravu do Elnec programator nezoberiem, lebo by som porusil vlastne instrukcie. Ale celkom ma pobavil ten mrazak, ja osobne by som skor skusil na uvod iny napajaci zdroj, minimum je to menej namahave (mozno ste skusil, ale nepisete).

Mimochodom, ked ste zacal s Labprog-48LV, trocha si "prihrejem polievocku" a aj si trocha rypnem. Zakaznikom s LabProg-48LV sme ponukali za cca 200 korun "upgrade na LabProg+". Technicky to znamena predlzenie podpory o dlasich 6 rokov - LabProg+ je stale podporovany programator - teda na 16 rokov od ukoncenia vyroby. Oslovili sme vsetkych majitelov LabProg-48LV.

S priatelskym pozdravom,
Jan Puobis
www.elnec.com

===8<==============Original message text===============