FT-180A a AD98xx - dve DDS z jedne reference?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Červen 28 21:53:57 CEST 2015

Ta moznost mne nenapadla (jednodussi mi pripadalo pouzit dve stejne DDS,
kdyz uz s nimi teda umim zachazet), ale jak tak koukam do datasheetu,
musel bych zmenit DDS, nebo delat nejake dalsi vopicarny - ted tam mam
AD9850, ktera pouziva jako referenci 125MHz oscilator, na stole se mi na
osazeni tesi AD9851, ktera ma jako referenci 30MHz a interne si to 6x
nasobi (a mela by mit i lepsi XCO).

Teoreticky by se asi pouzit dala ta 9851 s tim, ze pojede interne na
64Mhz (10.7 x 6) a maximalne z ni dostanu cca 30Mhz, tedy 20Mhz horniho
ladiciho rozsahu. A s tim, ze tam uz ten signal nebude vubec "hezky",
blizko ref/2 z toho lezou docela osklivosti (starej Nyquist ruku v ruce
se Shannonem a Kotelnikovem). Asi by sla ta reference "prednasobit", ale
zatim mi to pripada jako zbytecne slozite - tedy ve srovnani s osazenim
jedne cinske desticky za 10 USD misto puvodniho MF oscilatoru.

Pavel Kutina