[OT] Psychoakustika je potvora

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Červen 24 23:20:36 CEST 2015

Ano, někdy je ta směrovost u sluchátek k vzteku, v prostoru by se to
rozložilo přirozeněji, souhlasím.

A s tou hlasitostí to potvrzuju i z toho pódia - na některé aparatuře
nestačí 150W, aby se člověk slyšel, na jiné to jde i s 30W. Rozdíl je
většinou v tom, že u té "tiché" jsou uvnitř takové svítící skleněné
trubičky :) Evidentně to rozmazávání zvuku má na svědomí nějaké
zkreslení, stejně jako tu únavu při poslechu.

Pavel Kutina

P.S: A to chrastění v jednom uchu při vysokých hlasitostech mám taky,
ale u mne za to může baskytarista, který se snažil, aby se přes zbytek
kapely slyšel. No a já stál s kytarou před jeho bednou, vedle ní jsem
měl svojí a za sebou bicí... Malé pódium a velký kravál. Pár dnů jsem na
jedno ucho neslyšel skoro vůbec, časem se to srovnalo, ale když je to už
moc nahlas, tak chrastí (jak vysypaná kmitačka), a to už přes dvacet let.