OT: upadek civilizace (bylo: Re: MegaProcessor)

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Středa Červen 24 22:24:18 CEST 2015

> Mam podobne ratolesti ( D 13 , S 8 ) a s tí počítáním je to stejné. Ale co
> u nás funguje - nenásilná forma. Sice to zabere trochu času to někdy
> připravit, ale počítání formou hry je pro děti přijatelné, neprotestují,
> berou to jako hru.

Potvrzuju nazor, ze prvni stupen jeste jde - tragedie zacina az v 5 tride.
13 leta dcera - ve fyzice berou Archimeduv zakon, ale ulohy s nim nelze
zadat, neb vypocty objemu teles se braly v matematice v jinem rocniku a
"pisemka na ne uz byla" - takze v hlave nejsou -  a mnoho veselych historek
stejneho typu....

7 leta neter - maji matematiku "dle Hajneho" - coz je slusny masakr i pro
mne - uplne jiny zpusob "delani veci" - Hajny vse stritktne formuluje tak
aby to NESLO resit rutinnim trivialnim postupem, takze kazde reseni kazde
ulohy se musi vymyslet - a vysledek se taky dostavuje - na rozdil od
televizni propagandy decka matematiku dle Hajneho NENAVIDI a rodice taky,
ale je jasne, ze s archimedem v 7. tride nebudou mit problem

Zdravi Petr Kubac