OT: upadek civilizace (bylo: Re: MegaProcessor)
Kuba Jan
honza.kuba na gmail.com
Středa Červen 24 21:52:45 CEST 2015
Mam podobne ratolesti ( D 13 , S 8 ) a s tí počítáním je to stejné. Ale
co u nás funguje - nenásilná forma. Sice to zabere trochu času to někdy
připravit, ale počítání formou hry je pro děti přijatelné, neprotestují,
berou to jako hru.
Ideální někde na procházce, nebo třeba v bazénu, při pouštění draka, na
výletu na kole. Jednoduché příklady kolikrát se kolo otočí než cojedeme
domu ( 5 km, když máme poloměr , kolik je vody v byzénu a jak dlouho by
nám vydržela, když bychom spotřebovali 50 litrů denně, když plachtu na
bazénu přeložíme 50x , jak bude tlustá atd... A postupně na to nabalit
další výpočty.
Děti to docela zaujme , já přitom funguju jako paměť na mezivýpočty, a
udávám "přesná" vstupní data.... Už je to někdy ve stadiu " tatí dej mi
nějaký příklad", nebo "kolik toho písku je v pískovišti, kolik
váží",.... kolikrát dojde na výpočet v písku, nebo klackem v blátě :-)
Samozřejmě jsou za správné výsledky, za snažení nějaké "miniodměny" ,
které by beztak člověk obětoval ( pamlsek, kredit,...)
Včera jsme počítali, za jsk dlouho by ventilátor z PC dojel na Měsíc. (
kdyby se dráha odvíjela od počtu otáček )
Myslím, že to právě rozvine tu představivost při řešení úkolů, takže
časem děti mají hrubou představu o veličinách, hodnotách a nemůže dojít
k tomu, že vyjde nesmyslný výsledek a dítě ho ještě 2x podtrhne a napíše
do odpovědi. ( např. čáp uletí za 24 hodin 11 m )
Asi to funguje, dcera zvládla přijímačky na 6-leté G mezi prvními v pořadí.
Dne 24.6.2015 13:10, RV napsal(a):
>
>
> Ted nedavno jsem ho pripravoval na pisemku z pocitani objemu, obsahu a
> plastu teles. Presvedcit ho, ze si nemusi skoro nic pamatovat a ze si
> ma vzdy teleso namalovat a vzorec odvodit byl dost problem.
>
> Radek Vicek
Další informace o konferenci Hw-list