OT: upadek civilizace (bylo: Re: MegaProcessor)

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Červen 24 21:52:45 CEST 2015


Mam podobne ratolesti ( D 13 , S 8 ) a s tí počítáním je to stejné. Ale 
co u nás funguje - nenásilná forma. Sice to zabere trochu času to někdy 
připravit, ale počítání formou hry je pro děti přijatelné, neprotestují, 
berou to jako hru.
Ideální někde na procházce, nebo třeba v bazénu, při pouštění draka, na 
výletu na kole.  Jednoduché příklady kolikrát se kolo otočí než cojedeme 
domu ( 5 km, když máme poloměr , kolik je vody v byzénu a jak dlouho by 
nám vydržela, když bychom spotřebovali 50 litrů denně, když plachtu na 
bazénu přeložíme 50x , jak bude tlustá atd...  A postupně na to nabalit 
další výpočty.
  Děti to docela zaujme , já přitom funguju jako paměť na mezivýpočty, a 
udávám "přesná" vstupní data.... Už je to někdy ve stadiu " tatí dej mi 
nějaký příklad", nebo "kolik toho písku je v pískovišti, kolik 
váží",.... kolikrát dojde na výpočet v písku, nebo klackem v blátě :-)  
Samozřejmě jsou za správné výsledky, za snažení nějaké  "miniodměny" , 
které by beztak člověk obětoval ( pamlsek, kredit,...)
Včera jsme počítali, za jsk dlouho by ventilátor z PC dojel na Měsíc. ( 
kdyby se dráha odvíjela od počtu otáček )
Myslím, že to právě rozvine tu představivost při řešení úkolů, takže 
časem děti mají hrubou představu o veličinách, hodnotách a nemůže dojít 
k tomu, že vyjde nesmyslný výsledek a dítě ho ještě 2x podtrhne a napíše 
do odpovědi.  ( např. čáp uletí za 24 hodin 11 m )
Asi to funguje, dcera zvládla přijímačky na 6-leté G mezi prvními v pořadí.


Dne 24.6.2015 13:10, RV napsal(a):
>
>
> Ted nedavno jsem ho pripravoval na pisemku z pocitani objemu, obsahu a 
> plastu teles. Presvedcit ho, ze si nemusi skoro nic pamatovat a ze si 
> ma vzdy teleso namalovat a vzorec odvodit byl dost problem.
>
> Radek Vicek



Další informace o konferenci Hw-list