upadek civilizace (bylo: Re: MegaProcessor)

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Červen 24 12:46:34 CEST 2015

Ne vždy to tak opravdu nebylo.
Moje historie učitele na této škole začínala v době, kdy neuměl-li student u maturity bez větších chyb vyvodit z primárních parametrů vedení sekundární, v podstatě bez milosti letěl.
Dnes (25 let poté) jste u stejné otázky rádi, že si vzpomene vůbec na nějaké parametry vedení, když s hluboce tázavým výrazem ve tváři řekne, že tam je "... takové to jakoby R? ", abych se trochu přiblížil jejich řeči, možná z něj ještě vytáhnete takové to jakoby C, L a možná i G, u kterého se strašně diví, že se neudává v ohmech a po vyslovení Siemens, řekne Aha. s tečkou na konci. Takovému dáte 4, protože něco vůbec říkal a to ještě musíte přemlouvat předsedu, který mu chce za ten výkon dávat trojku.

V odborných předmětech je to především tím, že nejsou lidi, kteří by to za plat ve školství učili. A pokud se najde 60-ti letý chlap, dobrý odborník, kterého právě vyhodili z nějaké firmy, tak ten to po půl roce vzdá, protože si vůbec nedokázal představit, co je učení za řeholi.

Všech možných vlivů je samozřejmě daleko více, nejvíc viním naprosto nefungující institut rodiny a do toho "severský" model výchovy, který je pro rodiče nejpohodlnější. Ono seřvat dítě a dát mu pár facek stojí docela dost nervů a úsilí, takže je lepší říct, že to je porušování práv dítěte a nechat ho dělat si cochcárnu.

Jakub Šerých