Dokumentace kodu

Galloth lordgalloth na gmail.com
Čtvrtek Červen 18 21:44:03 CEST 2015

Podle mne tato veta hodne vypovida o tom, jake programy jeji autor pise.
Pokud pise program, ktery otevre soubor A, cisla v nem oddelena strednikem
zobrazi do tabulky a pak je zase ulozi do podobneho souboru, tak si urcite
dokaze vystacit s vhodne a vystizne pojmenovanymi promenymi a funkcemi.
Ostatne takovych ukolu je spousta. Znam nekolik firem delajicich GUI
jejichz programatori tvrdi, ze pokud se pise komentar, tak jsou spatne
zvolene nazvy promenych.

Pokud ale program ma resit algoritmicky slozitejsi ulohu, popripade pokud
ji ma  resit hodne efektivne, tak se proste bez komentaru neobejdete. Uz
jsem zazil i situaci, kdy nam trvalo skoro tyden, nez jsme dokazali, ze
funkce dela to, co delat ma. A to proto, ze z duvodu optimalizace jeji
autor provedl s vypocitavanym vzorcem nekolik uprav, ktere samozrejme nikde
nezdokumentoval. Takze ve vysledku jsme meli jeden vzorecek, ktery rikal,
co se ma pocitat, pak vzorecek co se pocital a pak dukaz, ze tyto vzorecky
jsou ekvivaletni. A tohle uz bez dokumentace neokecate.

Honza