Re: článek o Arduino IDE na rootu

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Červen 12 11:13:11 CEST 2015

>Ale arduino platforma je vyborna. Mas celu radu lacnych, dostupnych, vyskusanych modulov

To je sice mily sekundarny nasledok, ale zrejme by som ich mal aj tak - oni
existovali aj pred arduinom akurat sa volali inak, napriklad STAMP - to
slovo pochadza z http://en.wikipedia.org/wiki/BASIC_Stamp ale pred
arduinom sa tymto slovom oznacovalo mnozstvo toho co sa dnes oznacuje ako
*duino* - napr. http://www.systronix.com/jstamp/jstamp_photos.htm .

>s velmi jednoduchym programovacim prostredim.

To prostredie je len velmi, velmi zly programatorsky editor. Takych
existovalo a existuje hafo.

>Je to otvorene

Aj dvere mozu byt otvorene a nebudem ich za to chvalit.

>a ked chces mozes ich stale programovat v C alebo ASM.

Nemozes, pretoze ak si uz raz prekonal barieru k arduinu, ocakavas, ze uz k
C nebude ziadna bariera. Nekecam, videl som to velakrat.

>Su to dva uplne rozlicne problemy.

Ak myslis, ze je dobre mat nejaky prostriedok na rychle a zle riesenia, tak
ano, ale je ich vela, arduino je len jeden z nich, a to treba povedat
nahlas, a kvoli tomu netreba arduino nijako zvlast chvalit. Je to sice
vynikajuca pasta na podlahu a moze Ta v kritickej situacii zachranit, ale
elixir zivota ci kamen mudrcov - ba ani len nejaky uzitocny liek alebo
stavebny material - to teda rozhodne nie je.

Ten druhy problem - ze sa tym podporuje pocit ze patlalstvo je dobre - je
len cast toho zla.

To hlbsie zlo spociva v tom, ze sa nevitvorila ziadna nova kvalita, a
odsala sa energia a ludia z riesenia skutocneho problemu, t.j. z tvorby
kvalitnych prikladov a najma (a to je to najtazsie) kvalitnej
dokumentacie. Kym v predarduinovskej dobe vzniklo z nadsenectva napr.
projekt LUFA http://www.fourwalledcubicle.com/LUFA.php , alebo trebars
starsi projekt Pascala Stanga
http://www.procyonengineering.com/embedded/avr/avrlib/ , alebo seria
tutorialov na avrfreaks (http://www.avrfreaks.net/forums/tutorials , tie
najkvalitnejsie odkazovane z
http://www.avrfreaks.net/forum/newbie-start-here , existovali aj v pdf
podobe, bohuzial sa toto stratilo v "modernizacii" (= zbastardeni) celeho
avrfreaks), a stovky dalsich mensich projektov z ktorych mnohe su ciste
prirodne perly bez akehokolvek kazu; dnes sa nikomu do takehoto uz nechce
lebo su demotivovani arduinovcinou (ASF, Cube, dosadte si svoj oblubeny
humus) a vonkajsim tlakom vyvolavanou potrebou "farebnych obrazkov", ktore
nepatria k normalnej praci normalneho programatora, a velka cast z nich to
jednoducho robit nevie a nechce.

wek

PS. Aj ja som uz zapojil LED bez serioveho odporu - bolo to na 74*LS*, bolo
to na *anodu* LED a bolo to v *domacom bastli*.