[!!Mass Mail]Re: OT Prec s Arduinom

Tomas Chvatal tchvatal na fordiag.cz
Pátek Červenec 31 11:00:34 CEST 2015


Myslim ze bych se tezko pral s el.motorovym servem dnesnich aut. Kdyz vidim 
jak to toci
s koly stojiciho auta pri parkovani ....

Pokud ECU rizeni po CANu rozkazu ze bude v testovacim modu a ze ma zatocit, 
tak zatoci.
(Do testovaciho modu, kde bude ochotna delat tyhle vylomeniny,
ji dostanu az pote, co ji vypocitam nejake seed/key.)
Je to jen o tom co fw ecu dovoli. Nektere testovaci fn. jsou omezene ve fw.
Napr. ECU Forda mi dovoli otevrit na povel konkretni vstrikovaci ventil 
benzinu, ale i tak si
ecu hlida ze delka otevreni bude nejaka/kratka/....  Nektere fn. muzu delat 
jen kdyz auto stoji, ....
Jenze, take muzu do ecu nahrat do jeji RAM kus kodu a ten pak nechat v ni 
bezet.
A ten uz zadnou ocharnu mit nebude....

Ad prevodovka - jak co. Starsi mely mech. vazbu, mladsi uz maji na pace jen 
el. snimac polohy.

s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz

----- Původní zpráva ----- 
Od: "Kručinský Ladislav" <ladislav.krucinsky na linde-mh.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 31. července 2015 10:13
Předmět: RE: [!!Mass Mail]Re: OT Prec s Arduinom


Domnívám se, že to kachna bude. Posilovač ať už řízení nebo brzdy by neměl 
být schopen "přeprat" člověka. Vycházím z konstrukce posilovačů u vozíků ale 
je to taky dopravní prostředek s vysokými nároky na bezpečnost. Brzda musí 
být funkční i když nefunguje veškerá elektronika. Ergo když se elektronika 
zblázní a já zašlápnu brzdu, brzdit se BUDE. Servo, pokud je čistě 
elektronické se zbláznit může ale v ten moment zareaguje nezávislým 
procesorem ovládaný interlock a vozík se vypne a zabrzdí. Servořízení u auta 
si myslím je mechanicky vždy spojeno s koly a tudíž opět řidič musí být 
schopen i zblázněný posilovač umravnit. Jiná situace je, když na to nejsem 
připraven.
Nevěřím tomu, že by automobily, navíc ještě z Ameriky, byly vyráběny tak, 
aby je řidič nebyl schopen ovládnout pokud bude chtít.
Při té příležitosti bych se rád zeptal: Páka automatické převodovky je pouze 
elektronický přepínač/enkoder? Nebo má i mechanickou funkci - například v 
poloze N rozpojí mechanickou spojku mezi motorem a převodovkou?

Zdravím
L. Kručinský



Další informace o konferenci Hw-list