OT Prec s Arduinom

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Červenec 29 13:15:06 CEST 2015

Ne je to klasický kompilátor a ten jazyk je C, C++ nebo něco mezi tím. Příjemné na tom je hlavně to, že existuje spousta ověřených a relativně dobře popsaných knihoven a je vyřešena základní struktura programu (fáze setup a loopa pár užitečných funkcí kolem). Arduino má malý bootloader, díky kterému se tam kód snadno dostane prostřednictvím USB/serial portu, ale jinak na tom není záludného ala basicovský interpreter. Normálně se pracuje s přerušeními a se vším, co procesor nabízí, jen časovače jsou pochopitelně nějak nastavené, aby fungovaly funkce typu delay(100), dobabehu=millis() atd. Ale pokud to člověk nepotřebuje, může si to samozřejmě taky upravit k obrazu svému.

Jako příklad přidrátujete k volným portům klasické dvouřádkové LCDčko a vše, co potřebujete udělat pro Hello World je toto:
#include <LiquidCrystal.h>

void setup()
{
LiquidCrystal lcd(5, 7, 10, 3, 12, 8);  // čísla pinů, kde zrovna máte R/S, E, D4, D5, D6 a D7

 lcd.setCursor(pozice, radka );
 lcd.print("Hello World");
}

void loop()
{

}

Kostra void setup() a void loop () se v editoru otevře při otevření nového projektu.

Jakub Šerých