OT Sodastream

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červenec 24 17:47:51 CEST 2015

Já mám ty špunty udělané takhle:
http://www.volny.cz/labaj/PET_CO2.jpg

Vršek z PETky je provrtaný průměrem cca 7mm a do něho je natlačený
běžný autoventilek. Ty se buď dají za pár kaček koupit v každém pneuservisu,
nebo na jaře a na podzim, při hromadných výměnách gum zimní <-> letní
vám jich v pneuservisu nasypou hrst použitých zdarma.

Ten ventilek je kónický, takže se vnitřním tlakem sám utěsňuje.
Původně jsem zkoušel to nějak lepit, ale nic na tom pořádně nedrželo, tak
jsem nakonec použil stahovací svorky na hadice.

Pro plnění pak používám klasickou plnicí koncovku s manometrem z nějaké
levné pneumo sady z Lídlu.

Do 2l PETky dívám cca 1.8l vody, aby tam zbylo místo na CO2.
Flašku zmáčknu, aby hladina vody vylezla až nahoru a zašroubuju.
Natlačím CO2 na 6 barů. Zaštěrkám s flaškou, tím se CO2 pohltí
a tlak poklesne prakticky na nulu. Mám rád hodně sycená sifon,
proto napustím ještě jednou 6 bar a znovu zaštěrkám, pak už tlak
poklesne jenom asi na 1.5 baru. Tak už to nechám i s tím speciálním
špuntem, běžný špunt tam pak dám až před konzumací.

PL