Re: MECH: přesnost ohybu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Červenec 21 14:29:12 CEST 2015

On Tue, 21 Jul 2015, Kosta wrote:

> Promiňte, zle jsem se vyjádřil, princip ohybu chápu, co nechápu je jak
> probíhá zadávání vlastního tvaru pro lis,
> tedy na začátku mám výpalek, který se má ohnou, na výkresu (v souboru ) je
> tvar a umístění ohybu. Jak se tedy nastaví vlastní lis?

To se asi budete muset domluvit s nimi. Vetsinou ten stroj ma nejaky doraz
ktery urci jak hluboko se to zasune do stroje a spicka V-beranu je pak
stred kolem ktereho se udela ohyb. Jakmile ale za timhle ohybem delate
dalsi tak se musi pocitat s tim jak moc ostre se ohne to prvni a
pripocitavat pro odsazeni ten prvni ohyb.

Obecne kdyz se dela neco draheho tak se to obvykle nazkousi na nejakem
odstrizku, aby to sedelo to uz je vyssi divci a v praxi to nejde az tak
hezky jako na tom Trumph videu..

> Doufám, že se to dělá manuálně, z toho vyplývá vlastně můj dotaz - jak se
> člověk může spolehnout na rovnoběžnost ohybů?

Kdyz to bude z kazde strany prvni ohyb a stroj bude mit doraz a taky
pritlak aby se to nepohlo pri dotyku, tak to bude rovnobezne slusne.
Jestli to drzi ruco behem ohybaciho cyklu tak se to muze pohnout vic.
To se asi musite domluvit s nimi co jsou schopni zarucit.