mereni hladiny v nadrzi

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červenec 16 16:27:17 CEST 2015

Pokud není třeba informace o množství vody neustále ale jen ad-hoc, tak
by se
to dalo výrazně zjednodušit tím, že by se natrvalo nainstaloval jen ten
plovák
(resp. neplovák, že), a při potřebě zjištění množství vody by se k němu
připojila
závěsná váha (na eBay za pár USD).
Případně do doby, než z Číny dorazí váha, tak přes kladku připojit těžší
protizávaží
a použít běžnou kuchyňskou váhu.

Nebo to udělat celé jen mechanicky a plovák zavěsit na pružinu se
stupnicí, tedy
princip mincíře. Pružina je sice asi trochu teplotně závislá, ale
správným směrem,
tedy v horku by to ukazovalo trochu méně, což je bezpečnější.

Případně kdyby stačil jen alarm "málo vody", tak přes kladku pověsit
protizávaží,
zkalibrované tak, aby převážilo plovák při kritické výšce vody. To
protizávaží by
mohlo dosednout i na nějaký mikrospínač. Navíc by se tak vymezením výšky
zdvihu
toho protizávaží dala dokonce nastavit hystereze, kdy má signál zase
vypnout.
Nebo to udělat i kombinací, tj. protizávaží hlídá kritickou hodnotu, a
kdykoli pomocí
závěsné váhy můžu zjistit přesnou výšku hladiny.

Normálně jsem se do toho zamiloval a jdu to zrealizovat. Až mě mrzí, že
musím zrovna
zmizet na dovolenou (teda dovolenou - spravovat rodičům barák).

PL