mereni hladiny v nadrzi

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červenec 16 14:43:40 CEST 2015

Jojo, přesně tak jsem to myslel.
Ta plastová vodovodní trubka mi přišla vhodná proto, že je to asi
nejlevnější
a nejsnáze dostupný materiál, který je dlouhodobě voděodolný a zdravotně
nezávadný, takže se dá použít na pitnou vodu. Navíc se s ním dobře pracuje.

Trubka 20mm má ve vodě vztlak 314 gramů na metr. Takže dosypat třeba
pískem na
hmotnost nějakých 600-1000g na metr a zavařit nebo zalepit. Pak by se i
pro hluboké
nádrže dal použít docela přesný a na eBay snadno dostupný tenzometr 0-5kg,

Ten vlasec, na kterém by to viselo, vy nemusel být jen kolmo vzhůru, ale
přes
kladku by mohl vést třeba i vodorovně. To by mohlo být výhodné tehdy,
když je
nádrž na vodu třeba u stěny domu, pak by se dírkou ve zdi dal protáhnout
přes
zeď dovnitř a veškeré měření a elektronika by byla v suchu doma.

PL