Klient wifi site

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pondělí Červenec 13 23:59:05 CEST 2015

Dne 13.07.2015 v 22:47 Petr Labaj napsal(a):
> A můžu se zeptat, co byste získal navíc tím Microtikem?
> Sám píšete, že Vám to už 2 roky bezproblémově funguje.
>
> Už jsem to psal dřív v tomhle vlákně, že tento triviální úkol zvládne
> skoro jakákoli
> WiFi krabička, co panu Vickovi padne do ruky. S datovým tokem 12 Mbit/s si
> poradí i to nejlevnější zařízení, a ještě se přitom bude nudit.
>
> Jaký půvab by mělo cpát tam nějaký Microtik nebo jiné hochnóbl zařízení?
> Že to líp zní?
> Pak se dá na laserovce vytisknou logo třeba Cisco a nalepit si to na tu
> [...]

Dobrý večer,

asi takto. ZyXELy jsem používal už od 90. let pro přenos dat po
telefonních linkách (pochopitelně mám na mysli modemy, ne routery, že).
Mám k nim tedy určitý nostalgický vztah, který se přenesl i na routery.
Nicméně za posledních cca 7 let jsem jen u sebe doma vyměňoval 4 vadné
routery (2x vadné LAN porty, jednou vadná WiFi část, jednou totální
mrtvola), což je pro mně ještě jakž takž přijatelné pro běžné domácí
použití, kdy v případě problému skočím do NARPY a přinesu jiný.

Pan Vicek ale v původním mailu nepsal nic o tom, kde hodlá bridge
provozovat (problém s hlučností se může týkat i serveru v práci), tak
jsem uvedl i druhou variantu, kterou považuji na základě svých
zkušeností s levnými krabičkami za provozně spolehlivější. Považovat
Mikrotik za "hochnóbl zařízení" samozřejmě můžete, de gustibus non est
disputandum. Pro mně má Mikrotik půvab spočívající ve spolehlivosti a
propracované konfigurovatelnosti, ale samozřejmě nikoho nenutím, aby jej
někam "cpal".

Mimochodem, dvouletý bezporuchový chod systémů určených pro trvalý
bezobslužný provoz se neoznačuje termínem "už", ale "teprve" ;-)
Termínem "už" ve svém příspěvku hodnotím trvání provizoria, které je na
můj vkus poněkud dlouhé :-)

jf