[OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Pondělí Červenec 13 15:23:46 CEST 2015


Z toho co popisujete, se mi zdá, že to byla chyba implementace v drahé krabičce, a ne, že výrobce (automobilka) neví co mu 
běhá po CANu. To jen k té složitosti implementace :-). Ale ve výsledku to vám bylo úplně jedno, to chápu.

Správný postup by měla být reklamace, ale rozumím, že to nebylo v seznamu možných řešení.

Na druhou stranu, to že to prošlo u výrobce (protože se nám povedla podobná, ehm, chyba, ale přišlo se na ní při testech 
auta u automobily) něco říká o výrobci vozidla ...


Dne 13.7.2015 v 14:46 Radek Sztwiorok napsal(a):
> Vidite a ja se stim ze vyrobce nevi co mu po Canu jde setkal. Montoval jsem origo tazne na C4 a nesla mlhovka a origo
> Canova krabicka nejak nebrala na zrejmost ze chci aby mlhovka fungovala. Ono to ma fungovat tak ze se nerosviti mlhovka na
> aute, ale na voziku.Resil jsem to s citroenem a tvrdili ze vse je dobre jen to nefungue jak ma. Coz mi u zarizeni za
> relativne dost penez vadilo. Vyresil jsem to typicky ceskym zpusobem (2 relatka), ale zase jsem narazil na problem
> kontroly zarovek coz jsem take obesel ale reknete mi proc. Koupim original svazek, original tazne nakonfiguruji to
> original diagnostikou a samozrejme mam to nejdulezitejsi, cim zacli svoji odpoved, skoleni. Jinak ten problem byl za cca
> pul roku vyresen (cetli to ze spatneho mista) misto zadnich mlhovek nacitali predni a to auto jak na potvoru predni
> mlhovky nemelo tak jsem na to ani nepomyslel.
> RS
> ----- Original Message ----- From: "Josef Štengl" <ok1ced na nagano.cz>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Monday, July 13, 2015 2:25 PM
> Subject: Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>
>
> Myslíte kvalita návrhu nebo kvalita součástek?
> Před 4 lety jsem dělal v automotive a tam se na kvalitu dost dbalo a to nejen papírově. Princip byl prostý.
> 1) normy (ASIL D - ten nejvyšší) musely být splněny protože při náznaku průseru to automobilka házela na dodavatele a
> dodavatel si nepřál žebrat na náhrady na ulici, nedejbože navštívit ubytovací zařízení s omezeným výběhem.
>
> 2) zákazník: Když byl nespokojen uživatel, zákazník (automobilka) měla vyšší náklady a horší pověst, čímž byla nespokojena
> a tak se to svezlo na dodavatele a ten si dal pozor neboť hrozilo, že pro další model (takže výroba na dalších 5 - 7 let)
> bude dodávat konkurence ...
>
> Ale je pravda, že jsem nepřišel do styku s komponenty nemající vliv na bezpečnost a na zákazníky, kteří raději připlatili
> o nějaké to % víc za to, že neměli problémy. Víceméně.
>
> Spolehlivost elektroniky se zvyšuje (statisticky průkazné). Ale její množství a složitost je zvyšuje větším tempem než
> spolehlivost.
>
> Nesetkal jsem se s tím, že by výrobce nevěděl, co se mu kde posílá na sběrnici (CAN, FLEXRAY). Naopak to bylo důsledně
> dokumentováno, a schvaloval změny. Jen se k těm datům bylo někdy problematické dostat (některá data jsem dostlal s tím, že
> jsem je vůbec neviděl, protože to smí vidět jen 3 lidi ve firmě).
>
> Dále je dost problém zaručit náhradní díly po skončení výroby modelové řady, jelikož sem tam se nějaká součástka přestane
> vyrábět a náhradu nejde jen tak vyměnit a pokračovat.
>
>
> Dne 13.7.2015 v 13:46 Tomas Chvatal napsal(a):
>> No, a kvalita tech aut bude take podobna te "kvalite" dnesni spotrebni elektroniky. ;-(
>>
>> s přáním hezkého dne / Best regards
>> Tomáš Chvátal
>> tchvatal na fordiag.cz
>>
>>
>> ----- Původní zpráva ----- Od: "Jiří Majzlík Němeček" <jirry na centrum.cz>
>> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>> Odesláno: 13. července 2015 13:03
>> Předmět: Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
>>
>>
>>
>> Já osobně nevidím problém ani tak v motorech samotných, to je celkem
>> jednoduchá mechanika, ale v těch nabalených systémech okolo. EGR, turbo,
>> samá čidla, hadice, elektronika. Složitost ve spojení s tlaken na
>> nejnižší cenu.
>>
>> Trh s ojetinami bude ještě komplikovanější tím, že se neustále zpřísňují
>> emisní limity a poplatky při převodu. Nakonec budou nová auta tak levná,
>> že si je v pohodě bude moct koupit každý a ojetiny se budou už jen
>> recyklovat. Jako je tomu už teď třeba s elektronikou.
>>
>> JMN
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> ---
> Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
> http://www.avast.com
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list