Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Radek Sztwiorok sztrad na gmail.com
Pondělí Červenec 13 14:46:53 CEST 2015

Vidite a ja se stim ze vyrobce nevi co mu po Canu jde setkal. Montoval jsem
origo tazne na C4 a nesla mlhovka a origo Canova krabicka nejak nebrala na
zrejmost ze chci aby mlhovka fungovala. Ono to ma fungovat tak ze se
nerosviti mlhovka na aute, ale na voziku.Resil jsem to s citroenem a tvrdili
ze vse je dobre jen to nefungue jak ma. Coz mi u zarizeni za relativne dost
penez vadilo. Vyresil jsem to typicky ceskym zpusobem (2 relatka), ale zase
jsem narazil na problem kontroly zarovek coz jsem take obesel ale reknete mi
proc. Koupim original svazek, original tazne nakonfiguruji to original
diagnostikou a samozrejme mam to nejdulezitejsi, cim zacli svoji odpoved,
skoleni. Jinak ten problem byl za cca pul roku vyresen (cetli to ze spatneho
mista) misto zadnich mlhovek nacitali predni a to auto jak na potvoru predni
mlhovky nemelo tak jsem na to ani nepomyslel.
RS
----- Original Message -----
From: "Josef Štengl" <ok1ced na nagano.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, July 13, 2015 2:25 PM
Subject: Re: [OT] Plánovaná životnost auta (bylo: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi
2009 (MK3) - porucha klimy

Myslíte kvalita návrhu nebo kvalita součástek?
Před 4 lety jsem dělal v automotive a tam se na kvalitu dost dbalo a to
nejen papírově. Princip byl prostý.
1) normy (ASIL D - ten nejvyšší) musely být splněny protože při náznaku
průseru to automobilka házela na dodavatele a
dodavatel si nepřál žebrat na náhrady na ulici, nedejbože navštívit
ubytovací zařízení s omezeným výběhem.

2) zákazník: Když byl nespokojen uživatel, zákazník (automobilka) měla vyšší
náklady a horší pověst, čímž byla nespokojena
a tak se to svezlo na dodavatele a ten si dal pozor neboť hrozilo, že pro
další model (takže výroba na dalších 5 - 7 let)
bude dodávat konkurence ...

Ale je pravda, že jsem nepřišel do styku s komponenty nemající vliv na
bezpečnost a na zákazníky, kteří raději připlatili
o nějaké to % víc za to, že neměli problémy. Víceméně.

Spolehlivost elektroniky se zvyšuje (statisticky průkazné). Ale její
množství a složitost je zvyšuje větším tempem než
spolehlivost.

Nesetkal jsem se s tím, že by výrobce nevěděl, co se mu kde posílá na
sběrnici (CAN, FLEXRAY). Naopak to bylo důsledně
dokumentováno, a schvaloval změny. Jen se k těm datům bylo někdy
problematické dostat (některá data jsem dostlal s tím, že
jsem je vůbec neviděl, protože to smí vidět jen 3 lidi ve firmě).

Dále je dost problém zaručit náhradní díly po skončení výroby modelové řady,
jelikož sem tam se nějaká součástka přestane
vyrábět a náhradu nejde jen tak vyměnit a pokračovat.