[MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED! //

AZe aze na seznam.cz
Sobota Červenec 11 23:40:40 CEST 2015


Proti Folksvágenu nemohu říci jediné slovo proti, máme v rodině 4, před dvěma lety 6.
Pro doplnění se ještě říká, že p... na kapotě, p... za volantem.
aze

From: iko 
Sent: Saturday, July 11, 2015 8:55 PM
To: HW-news 
Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED! //

A folksvagen :)


Dňa 11. júla 2015 20:45:11 CEST používateľ balu <balu na k-net.fr> napísal: 
Tiez sa hovori, ze auta zacinacuje na F nekupovat. Ford, Fiat a Francuzske... On 11.7.2015, at 20:19, konference <konference na ei.cz> wrote:  Radku, ja jsem fordak !!  Mam fordama najeto cca 500.000 km a jen jednou jsem jel vlakem z Ziliny domu (zaseknute brzdy na Galaxy) Vetsi zavady -  jednou ze Splitu Mondeem bez blinkru (vada v ridici jednotce), jednou z Warszavy s vadnymi blinkry na Galaxy (vadny spinac) Jinak bezne zavady - zarovky, rozbite okna, vykradnute auto, ...  Na druhou stranu musim priznat, ze Escort, Mondeo, Mondeo, C-max, Galaxy jsem vzdy provozoval do cca 150.000km do cca 5 let, takze byly pomerne nove. Ale vsechny mely odtahane tuny materialu, tvarnic, betonu, soucastek, ...., takze makaly vyznamne Take musim napsat,
ze vzdy jsem dodrzoval servisni intervaly  Kdyz posloucham jine ridice, tak Ford je spolehlivy.  Doufam, ze me na dovolene me GALAXY nesklame ... mam 120.000 na tachometru --- abych to nezakrikl  Galuszka Jan  -----Original Message----- From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Radek Sztwiorok Sent: Saturday, July 11, 2015 11:27 AM To: HW-news Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED!  Neni zac od toho tako kenference je. A jsem rad ze muj prinos se zvedcil z  0% na trosku nad 0. Neni nic horsiho nez auto ktere se pokazi na dovolene. Z  druhe strany nadarmo se nerika fordem tam a vlakem zpatky. RS ----- Original Message -----  From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz> Sent: Friday, July 10, 2015 6:00 PM Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy
2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED!   Zdravím,  tak sláva, větrák větrá, klima chladí, auto jede :-).  Ano, ten vodič končí v konektoru zasazen do jakéhosi červeného terčíku, zatímco 2 silnější piny, které jsou rovněž v tomto konektoru, mají terčík jiné barvy - takový žlutošedý. To bude tedy asi na určení vhodného nástroje. Nicméně - já to zkoušel ještě trošku rýpat tam jehlou a současně tahat za ten drát a najednou škub - a drát byl na 2 kusy. Moje síla přitom nebyla přiměřená tomu, abych přetrhl ne úplně tenký vodič. Přetrhl se v místě, kde byl již dříve poměrně ostře zalomený, a to z důvodu, že byl velmi těsně utažen do toho konektoru a opíral se tam o jednu hranu toho vnějšího  pouzdra, kterážto ho zalamovala tak o 120 stupňů. Odizoloval jsem oba konce. Měď byla v místě přerušení v délce tak 1
mm zašedozelenalá. Evidentně se tím opřením o hranu časem porušila izolace a dostala se tam vlhkost.  Spojení bylo provedeno dutinkou z malé "čokolády", dobře utaženo a zaizolováno. Nicméně, probrat k životu se to nepodařilo, zdánlivě se nic nezměnilo. Jelikož na fórech píší, že je nutné závadu vymazat a já tu žádnou diagnostiku toto umožňující nyní nemám, tak holt jsme opět zajeli do  servisu, kde jsme již jednou byli a nechali je to udělat. Poté už se to chovalo jak mělo - po zapnutí klimy se roztočil větrák a za sekundu nato sepnul  kompresor.  Takže tímto děkuji všem za podporu, vaše informace mne pomohly určit směr postupu opravy, která nakonec skončila úspěšně.  S pozdravem a přáním hezké dovolené    Pavel Troller  To Vam asi zase nepomuzu. Opravuji jich hodne a plantaji se mi do kupy ale jak pise kolega nademnou byvaji tam bud barevne oznacene plastove pera  nebo je to jen na vypichovak.Pokud to nepujde jinak tak ho vrtnete malym vrtackem a on se rozpadne a pak ho vystourate. To je ten problem dnesnich servisu napise to krabicku tak se hned meni  aniz by nekdo prvne meril. RS ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz> Sent: Friday, July 10, 2015 11:09 AM Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy   Zdravím, tak to vypadá, že máme zaměřeno. Nařízl jsem drát těsně u konektoru. Měď čistá, nezkorodovaná. Ale mezi pinem v konektoru a vodičem nekonečno Ohm. Závada je přímo v konektoru. Udělal jsem i "protiexperiment" - po nastartování se na
vodiči objevilo kýžených 4.4V, zatímco na konektoru nic. Nyní možná hloupá, ale přesto otázka: Jak se do toho konektoru leze ? Jak to opravit ? Je velmi robustní, má vnitřní těleso, v němž jsou kontakty, které je nějak fixováno ve vnějším obalu. Potřebovalo by to uvolnit a vysunout dopředu (nebo naopak obal zasunout dosadu směrem po drátech), ale drží to v sobě jak helvétská víra. A jak je ten drát k tomu kontaktu přidělaný ? Zaříznutý ? Přpájený ? V pružině ? Zdraví Pavel  Koukam spravny elektrikar na dovolene. Merak naradi tak to ma byt. Liznete ten tenky drat nozem jestli neni pod izolaci cerny. Jestli si dobre vzpominam(hold jezdi mi tu takovych srotu dost ta elektroinstalace v autech krizem vsemi znackami je
strasna) tak v jednom pripade to bylo primo v konektoru a pak to bylo v tech 30cm do napojeni na  tlusti svazek . Prominte ale ted tu zadneho forda nemam abych koukl(kdyz to clovek vidi hned si vzpomene). S tim smazanim jsi nejsem jist. Vesmes staci bud opakovane nastartovat motor a ono se to chytne samo ci odpojit na par hodin baterku a po pripojeni se provedene automaticky inicializace. Ja to mazu vzdy po  oprave takze v tomhle bych fakt lhal. RS ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz> Sent: Wednesday, July 08, 2015 9:32 PM Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy   Zdravím, ano, zítra se na to podívám. Vše se to zdá potvrzovat. Dnes jsme byli opět v servisu. Měli pro nás připravenu náhradní krabičku a chtěli i s montáží 70 Eur. Skřípal jsem zuby,
ale souhlasil. Jen jsem jim koukal pod ruce, co tam všechno kutí. Krabičku nasadili, zapojili - a  nic. Stejný problém. Ventilátor stojí a hlásí se kód P0691 - Fan 1 control circuit low. Tak jsme slušně poděkovali a jeli pryč. Já včera stačil naši  krabičku kuchnout - ještě jsem to, že jde nejspíš o kabeláž, nevěděl. Horní plastové víčko to odneslo, ale pak už to bylo nedestruktivní a tak věřím, že jsem nic nezničil a víčko si vyrobím nové a přilepím - stejně jako bylo to staré. Každopádně DPS vypadá velmi dobře pájená, spoje jsou krásné, lesklé,  nikde ani stopa koroze jako na fotkách té ruské, co tu na to šel odkaz. Nemá  náhodou automotive výjimku z RoHS ? Bezolovnatě to nevypadá. Nevypájoval jsem destičku, jen vidím na ty spoje a součástky, které jsou vidět, ale vypadá to velmi
důvěryhodně. Poté, co jsme začali tušit, že jde o problém někde jinde, jsem začal hledat a našel zdroj, hlásající, že s běžícím motorem má být na tom tenkém drátě cca 4.4V. Já to měřil a ať měřím jak měřím - proti zemi i + - stále 0, neboli drát fakt trčí ve vzduchu. Říkáte, že do půl metru ? U nás se zhruba po  30 cm ten svazek od ventilátoru "zavětvuje" do podstatně tlustšího. Máme tedy kuchat i ten tlustý ? Trošku se bojím, abych něco nepoškodil. Radíte odpojit baterii ? Není u takto "chytrého" auta po odpojení baterie něco potřeba resetovat ? Minimálně asi bude chtít nakódovat rádio, a kód tu samozřejmě nemáme.. Nebo to mám risknout se zapojenou baterií ? Jinak tyhle TDCi motory jsou teplotně velmi stabilní. Říká se, že zážehové motory se snáze přehřejí, protože nejedou-li na plný
výkon, škrtí se průchod vzduchu motorem, zatímco diesel stále hltá plnou dávku vzduchu, kterou se chladí. V pár kolonách jsme cestou sem popojížděli a teplota ani nestoupala. Samozřejmě to nechci zneužívat, ale pokud to tady nevyjde, hodláme s tím nastoupit na cestu do ČR koncem příštího týdne - dojelo to sem, mělo by  to dojet i zpátky :-). Budeme více sledovat teplotu a když tak zastavíme, abychom motor nepoškodili. Ještě otázka na konec - v jednom zdroji jsem četl, že ani po opravě  drátu to fungovat nezačne, dokud se přes OBD nevymaže ta závada. Čili budu  muset zase na diagnostiku ? Hmm, hloupé... Nebo to jde i jinak ? Zdraví Pavel  Jedna rada ze jste kolega. Pamatuji-li si spravne od te jednotky jdou 3 draty.
Dva silne a jeden slaby. Rozkuchejte svazek a tak do pul metru bude ten slaby preruseny. Jestli si dobre vzpominam je ruzovy nebo fialovy.  Je to takovy spek ale uz jsem to parkrate spravoval. To je ta kvalitni cinska kabelaz. Nic za to nedate a mozna i neco usetrite. Jinak muzete v prvni vetsi kolone uvarit motor a to nestoji za to. RS ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz> Sent: Tuesday, July 07, 2015 7:52 PM Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy   Zdravím, tak se hlásím z druhým dějstvím. Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný. Pánové se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali. Doporučili dojet o pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna. V diagnostické dílně byli
úspěšnější a zjistili, že problém vůbec není v klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který nejede. Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný test, povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli chyba P0xxx, už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo "obvod ventilátoru - porucha". Já to i psal v původním mailu, že v tomto může být chyba, ale neměl jsem to jak zkontrolovat. Od diagnostika nás poslali do další dílny, tentokráte specializované přímo na Fordy. V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale  obrovským měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a konstatovali - hmm, jasně, řídicí jednotka větráku v čoudu. A rovnou nabídli, že seženou do tří dnů novou za 350 Eur, nebo jetou za 100 Eur. Na aukru ji
vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji kuchnout, ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když se jich koupí 20. Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu to putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou nedostaneme podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se přepravovat v noci a domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se chladí dost a pokud by nás stihl nějaký problém a motor se začal přehřívat (kolony atd.), tak holt si stahneme okýnka a pustíme naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to jistě nebude už velký problém. Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku v garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011. Zdraví Pavel---------------------------------------------------------------------------- HW-list mailing list
 -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list    --- Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus. http://www.avast.com ---------------------------------------------------------------------------- HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list ---------------------------------------------------------------------------- HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list------------------------------------------------------------------------------HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.czHw-list na list.hw.czhttp://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
--
iko

Tento email neobsahuje virusy, pretoze nepouzivam MS Windows. 


--------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20150711/8098a343/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list