<HTML><HEAD></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000">
<DIV>Proti Folksvágenu nemohu říci jediné slovo proti, máme v rodině 4, před 
dvěma lety 6.</DIV>
<DIV>Pro doplnění se ještě říká, že p... na kapotě, p... za volantem.</DIV>
<DIV>aze</DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=iko.ikoon@gmail.com 
href="mailto:iko.ikoon@gmail.com">iko</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Saturday, July 11, 2015 8:55 PM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - 
FIXED! //</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>A 
folksvagen :)<BR><BR>
<DIV class=gmail_quote>Dňa 11. júla 2015 20:45:11 CEST používateľ balu 
<balu@k-net.fr> napísal: 
<BLOCKQUOTE class=gmail_quote 
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid"><PRE class=k9mail>Tiez sa hovori, ze auta zacinacuje na F nekupovat. Ford, Fiat a Francuzske...<BR><BR><BR><BR><BLOCKQUOTE class=gmail_quote style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; BORDER-LEFT: #729fcf 1px solid"> On 11.7.2015, at 20:19, konference <konference@ei.cz> wrote:<BR> <BR> Radku, ja jsem fordak !!<BR> <BR> Mam fordama najeto cca 500.000 km a jen jednou jsem jel vlakem z Ziliny domu<BR> (zaseknute brzdy na Galaxy)<BR> Vetsi zavady -  jednou ze Splitu Mondeem bez blinkru (vada v ridici<BR> jednotce), jednou z Warszavy s vadnymi blinkry na Galaxy (vadny spinac)<BR> Jinak bezne zavady - zarovky, rozbite okna, vykradnute auto, ...<BR> <BR> Na druhou stranu musim priznat, ze Escort, Mondeo, Mondeo, C-max, Galaxy<BR> jsem vzdy provozoval do cca 150.000km do cca 5 let, takze byly pomerne nove.<BR> Ale vsechny mely odtahane tuny materialu, tvarnic, betonu, soucastek, ....,<BR> takze makaly vyznamne<BR> Take musim napsat,
ze vzdy jsem dodrzoval servisni intervaly<BR> <BR> Kdyz posloucham jine ridice, tak Ford je spolehlivy.<BR> <BR> Doufam, ze me na dovolene me GALAXY nesklame ... mam 120.000 na tachometru<BR> --- abych to nezakrikl<BR> <BR> Galuszka Jan<BR> <BR> -----Original Message-----<BR> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Radek<BR> Sztwiorok<BR> Sent: Saturday, July 11, 2015 11:27 AM<BR> To: HW-news<BR> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED!<BR> <BR> Neni zac od toho tako kenference je. A jsem rad ze muj prinos se zvedcil z <BR> 0% na trosku nad 0. Neni nic horsiho nez auto ktere se pokazi na dovolene. Z<BR> <BR> druhe strany nadarmo se nerika fordem tam a vlakem zpatky.<BR> RS<BR> ----- Original Message ----- <BR> From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz><BR> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz><BR> Sent: Friday, July 10, 2015 6:00 PM<BR> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy
2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy - FIXED!<BR> <BR> <BR> Zdravím,<BR>  tak sláva, větrák větrá, klima chladí, auto jede :-).<BR>  Ano, ten vodič končí v konektoru zasazen do jakéhosi červeného terčíku,<BR> zatímco 2 silnější piny, které jsou rovněž v tomto konektoru, mají terčík<BR> jiné barvy - takový žlutošedý. To bude tedy asi na určení vhodného nástroje.<BR> Nicméně - já to zkoušel ještě trošku rýpat tam jehlou a současně tahat za<BR> ten drát a najednou škub - a drát byl na 2 kusy. Moje síla přitom nebyla<BR> přiměřená tomu, abych přetrhl ne úplně tenký vodič. Přetrhl se v místě, kde<BR> byl již dříve poměrně ostře zalomený, a to z důvodu, že byl velmi těsně<BR> utažen do toho konektoru a opíral se tam o jednu hranu toho vnějšího <BR> pouzdra,<BR> kterážto ho zalamovala tak o 120 stupňů. Odizoloval jsem oba konce. Měď byla<BR> v místě přerušení v délce tak 1
mm zašedozelenalá. Evidentně se tím opřením<BR> o hranu časem porušila izolace a dostala se tam vlhkost.<BR>  Spojení bylo provedeno dutinkou z malé "čokolády", dobře utaženo<BR> a zaizolováno. Nicméně, probrat k životu se to nepodařilo, zdánlivě se nic<BR> nezměnilo. Jelikož na fórech píší, že je nutné závadu vymazat a já tu žádnou<BR> diagnostiku toto umožňující nyní nemám, tak holt jsme opět zajeli do <BR> servisu,<BR> kde jsme již jednou byli a nechali je to udělat. Poté už se to chovalo jak<BR> mělo - po zapnutí klimy se roztočil větrák a za sekundu nato sepnul <BR> kompresor.<BR>  Takže tímto děkuji všem za podporu, vaše informace mne pomohly určit směr<BR> postupu opravy, která nakonec skončila úspěšně.<BR>  S pozdravem a přáním hezké dovolené<BR>    Pavel Troller<BR> <BR><BLOCKQUOTE class=gmail_quote style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; BORDER-LEFT: #ad7fa8 1px solid"> To Vam asi zase nepomuzu. Opravuji jich hodne a plantaji se mi do kupy ale<BR> jak pise kolega nademnou byvaji tam bud barevne oznacene plastove pera <BR> nebo<BR> je to jen na vypichovak.Pokud to nepujde jinak tak ho vrtnete malym<BR> vrtackem a on se rozpadne a pak ho vystourate.<BR> To je ten problem dnesnich servisu napise to krabicku tak se hned meni <BR> aniz<BR> by nekdo prvne meril.<BR> RS<BR> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz><BR> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz><BR> Sent: Friday, July 10, 2015 11:09 AM<BR> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy<BR> <BR> <BR> Zdravím,<BR> tak to vypadá, že máme zaměřeno.<BR> Nařízl jsem drát těsně u konektoru. Měď čistá, nezkorodovaná. Ale mezi<BR> pinem<BR> v konektoru a vodičem nekonečno Ohm. Závada je přímo v konektoru.<BR> Udělal jsem i "protiexperiment" - po nastartování se na
vodiči objevilo<BR> kýžených 4.4V, zatímco na konektoru nic.<BR> Nyní možná hloupá, ale přesto otázka: Jak se do toho konektoru leze ? Jak<BR> to opravit ? Je velmi robustní, má vnitřní těleso, v němž jsou kontakty,<BR> které<BR> je nějak fixováno ve vnějším obalu. Potřebovalo by to uvolnit a vysunout<BR> dopředu (nebo naopak obal zasunout dosadu směrem po drátech), ale drží to<BR> v sobě jak helvétská víra. A jak je ten drát k tomu kontaktu přidělaný ?<BR> Zaříznutý ? Přpájený ? V pružině ?<BR> Zdraví Pavel<BR> <BR><BLOCKQUOTE class=gmail_quote style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; BORDER-LEFT: #8ae234 1px solid"> Koukam spravny elektrikar na dovolene.<BR> Merak naradi tak to ma byt.<BR> Liznete ten tenky drat nozem jestli neni pod izolaci cerny. Jestli si<BR> dobre<BR> vzpominam(hold jezdi mi tu takovych srotu dost ta elektroinstalace v<BR> autech<BR> krizem vsemi znackami je
strasna) tak v jednom pripade to bylo primo v<BR> konektoru a pak to bylo v tech 30cm do napojeni na  tlusti svazek .<BR> Prominte ale ted tu zadneho forda nemam abych koukl(kdyz to clovek vidi<BR> hned si vzpomene).<BR> S tim smazanim jsi nejsem jist. Vesmes staci bud opakovane nastartovat<BR> motor a ono se to chytne samo ci odpojit na par hodin baterku a po<BR> pripojeni se provedene automaticky inicializace. Ja to mazu vzdy po <BR> oprave<BR> takze v tomhle bych fakt lhal.<BR> RS<BR> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz><BR> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz><BR> Sent: Wednesday, July 08, 2015 9:32 PM<BR> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy<BR> <BR> <BR> Zdravím,<BR> ano, zítra se na to podívám. Vše se to zdá potvrzovat.<BR> Dnes jsme byli opět v servisu. Měli pro nás připravenu náhradní krabičku<BR> a chtěli i s montáží 70 Eur. Skřípal jsem zuby,
ale souhlasil. Jen jsem<BR> jim<BR> koukal pod ruce, co tam všechno kutí. Krabičku nasadili, zapojili - a <BR> nic.<BR> Stejný problém. Ventilátor stojí a hlásí se kód P0691 - Fan 1 control<BR> circuit<BR> low. Tak jsme slušně poděkovali a jeli pryč. Já včera stačil naši <BR> krabičku<BR> kuchnout - ještě jsem to, že jde nejspíš o kabeláž, nevěděl. Horní<BR> plastové<BR> víčko to odneslo, ale pak už to bylo nedestruktivní a tak věřím, že jsem<BR> nic nezničil a víčko si vyrobím nové a přilepím - stejně jako bylo to<BR> staré.<BR> Každopádně DPS vypadá velmi dobře pájená, spoje jsou krásné, lesklé, <BR> nikde<BR> ani<BR> stopa koroze jako na fotkách té ruské, co tu na to šel odkaz. Nemá <BR> náhodou<BR> automotive výjimku z RoHS ? Bezolovnatě to nevypadá.<BR> Nevypájoval jsem destičku, jen vidím na ty spoje a součástky, které jsou<BR> vidět, ale vypadá to velmi
důvěryhodně.<BR> Poté, co jsme začali tušit, že jde o problém někde jinde, jsem začal<BR> hledat<BR> a našel zdroj, hlásající, že s běžícím motorem má být na tom tenkém drátě<BR> cca 4.4V. Já to měřil a ať měřím jak měřím - proti zemi i + - stále 0,<BR> neboli<BR> drát fakt trčí ve vzduchu. Říkáte, že do půl metru ? U nás se zhruba po <BR> 30<BR> cm<BR> ten svazek od ventilátoru "zavětvuje" do podstatně tlustšího. Máme tedy<BR> kuchat<BR> i ten tlustý ? Trošku se bojím, abych něco nepoškodil. Radíte odpojit<BR> baterii ?<BR> Není u takto "chytrého" auta po odpojení baterie něco potřeba resetovat ?<BR> Minimálně asi bude chtít nakódovat rádio, a kód tu samozřejmě nemáme..<BR> Nebo<BR> to mám risknout se zapojenou baterií ?<BR> Jinak tyhle TDCi motory jsou teplotně velmi stabilní. Říká se, že<BR> zážehové<BR> motory se snáze přehřejí, protože nejedou-li na plný
výkon, škrtí se<BR> průchod<BR> vzduchu motorem, zatímco diesel stále hltá plnou dávku vzduchu, kterou se<BR> chladí. V pár kolonách jsme cestou sem popojížděli a teplota ani<BR> nestoupala.<BR> Samozřejmě to nechci zneužívat, ale pokud to tady nevyjde, hodláme s tím<BR> nastoupit na cestu do ČR koncem příštího týdne - dojelo to sem, mělo by <BR> to<BR> dojet i zpátky :-). Budeme více sledovat teplotu a když tak zastavíme,<BR> abychom motor nepoškodili.<BR> Ještě otázka na konec - v jednom zdroji jsem četl, že ani po opravě <BR> drátu<BR> to fungovat nezačne, dokud se přes OBD nevymaže ta závada. Čili budu <BR> muset<BR> zase na diagnostiku ? Hmm, hloupé... Nebo to jde i jinak ?<BR> Zdraví Pavel<BR> <BR><BLOCKQUOTE class=gmail_quote style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; BORDER-LEFT: #fcaf3e 1px solid"> Jedna rada ze jste kolega. Pamatuji-li si spravne od te jednotky jdou 3<BR> draty.
Dva silne a jeden slaby. Rozkuchejte svazek a tak do pul metru<BR> bude<BR> ten slaby preruseny. Jestli si dobre vzpominam je ruzovy nebo fialovy. <BR> Je<BR> to takovy spek ale uz jsem to parkrate spravoval.<BR> To je ta kvalitni cinska kabelaz.<BR> Nic za to nedate a mozna i neco usetrite. Jinak muzete v prvni vetsi<BR> kolone<BR> uvarit motor a to nestoji za to.<BR> RS<BR> ----- Original Message ----- From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz><BR> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz><BR> Sent: Tuesday, July 07, 2015 7:52 PM<BR> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy<BR> <BR> <BR> Zdravím,<BR> tak se hlásím z druhým dějstvím.<BR> Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný.<BR> Pánové<BR> se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali. Doporučili dojet<BR> o<BR> pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna.<BR> V diagnostické dílně byli
úspěšnější a zjistili, že problém vůbec není<BR> v klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který<BR> nejede.<BR> Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný test,<BR> povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli chyba<BR> P0xxx,<BR> už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo "obvod ventilátoru<BR> -<BR> porucha". Já to i psal v původním mailu, že v tomto může být chyba, ale<BR> neměl jsem to jak zkontrolovat. Od diagnostika nás poslali do další<BR> dílny,<BR> tentokráte specializované přímo na Fordy.<BR> V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale <BR> obrovským<BR> měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a konstatovali - hmm,<BR> jasně,<BR> řídicí jednotka větráku v čoudu. A rovnou nabídli, že seženou do tří dnů<BR> novou za 350 Eur, nebo jetou za 100 Eur.<BR> Na aukru ji
vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji<BR> kuchnout,<BR> ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když se jich koupí<BR> 20.<BR> Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu to<BR> putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou nedostaneme<BR> podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se přepravovat v<BR> noci<BR> a domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se chladí dost a pokud by<BR> nás<BR> stihl nějaký problém a motor se začal přehřívat (kolony atd.), tak holt<BR> si<BR> stahneme okýnka a pustíme naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to<BR> jistě<BR> nebude už velký problém.<BR> Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku v<BR> garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011.<BR> Zdraví Pavel<BR></BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE><HR><BR> HW-list mailing list
 -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR> Hw-list@list.hw.cz<BR> <A href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A> <BR> <BR> <BR> ---<BR> Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.<BR> <A href="http://www.avast.com">http://www.avast.com</A><BR> <BR><HR><BR> HW-list mailing list  -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR> Hw-list@list.hw.cz<BR> <A href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR> <BR><HR><BR> HW-list mailing list  -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR> Hw-list@list.hw.cz<BR> <A href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE><HR><BR>HW-list mailing list  -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR>Hw-list@list.hw.cz<BR><A href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></PRE></BLOCKQUOTE></DIV><BR>--<BR>iko<BR><BR>Tento 
email neobsahuje virusy, pretoze nepouzivam MS Windows. 
<P>
<HR>
_______________________________________________<BR>HW-list mailing list  
-  sponsored by 
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>