OT: ventil s jednopolovym ovladanim

Pátek Červenec 10 15:34:04 CEST 2015

Akumulační nádrže se dřív dávaly, jenže za tu dobu co stavím :-) přišly
TČ s regulací výkonu, takže to neřeším. Vy na stránce máte že je
výhodnější aby TČ jelo kratší dobu na vyšší výkon, než trvale na nízký.
Nevím jak je to teď vyřešené, ale dokud nebyly kompresory s ovládáním
výkonu, řešily se problémy kdy po zastavení dokázalo něco (snad
kompresor?) zamrznout a pak mu prý ten rozeběh dost zkracoval životnost.
Nevím, sám to ještě doma nemám, jen co jsem si o tom přečet.
Ohřev bojleru mám vymyšlený tak, že k němu dám externí výměník, oběhovku
(tu nejlevnější bez regulace) a škrtící ventil. Pokusím se udělat dva
režimy ohřevu a nevím, jak se to podaří.
V režimu kompletního ohřevu pustím cirkulaci mezi bojlerem a výměníkem
naplno. Voda se promíchá, ohřev začne od nízké teploty, což zvýší
průměrný topný faktor. Ale na teplou vodu se musí čekat.
V režimu dohřevu se cirkulace přiškrtí tak, aby za výměníkem byla
teplota na kterou chci bojler ohřát. Snad to bude fungovat tak, že by se
voda mohla ukládat nahoře bez promíchání - ale tohle fakt nevím. Takže
voda je k dispozici průběžně s tím že se od začátku ohřívá na max.
teplotu a topný faktor se sníží. No a proč oběhovka naplno a k ní
škrtící ventil? Při odběru vody má bojler nějakou tlakovou ztrátu. Chci
na tom škrtícím ventilu vytvořit takový rozdíl tlaku, aby mi tuhle moji
cirkulaci případné puštění vody moc nerozházelo. Pokud se zrovna voda
neohřívá, ventil se zavře úplně. Je to takový experiment...
Anděl