Vandrovani DS18B20 s casem Re: Pull-up k 1wire

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Červenec 9 23:02:23 CEST 2015

Zalezi na tom, jak je velka mistnost - mival jsem 18B20 v pracovne ve sklepe
(mistnost cca 2x3.5x2 m) a naprosto bezpecne se pri sledovani teploty dala
behem nekolika minut odhalit pritomnost cloveka v mistnosti. Tech 1.5 stupne
se za tu pulhodinku asi udelat dalo (tak jsem mj. zjistil, ze mi tam chodi
smejdit tchan :)

Jinak dalsi varianta je "vnitrni topeni", tedy nejake pretizeni toho
Dallase - a ze trochu hreje. Neco podobneho se mi podarilo s nejakym baro
cidlem - misto 3V dostalo 5V, prezilo to, ale prisel jsem na to tak, ze mi
po zapnuti rostla namerena teplota...

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Admin HWnews" <hwnews na cncnet.info>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, July 09, 2015 10:52 PM
Subject: Vandrovani DS18B20 s casem Re: Pull-up k 1wire

Dik vsem nejak se zaridim pripadne kouknu osciloskopem - draty budu mit
do dvou metru a vedeni bude tridratove tak to snad nebude takovy problem.

Nicmene jeste jsem si vsiml jedne veci a v DS k tomu nejak nic nevidim.
Kdyz jsem k tomu dnes prisel a zapnul to (cidlo je na desce na stole -
deska napajena z programatoru - v podstate jen cistej PIC a MAX232) tak
to ukazovalo uveritelnych 23.8xxx stC. Po cca 30 minutach to postupne
stale leze vys a ted jsem na cca 25stC. Nejak se mi tomu moc nechce
verit, ze jsem to tu vlastni pritomnosti prohral na tuhle teplotu.

P.S. Pro pana Kratochvila...v DS se pise ze pro teploty nad 100stC se
doporucuje pouze externi napajeni jestli jsem dobre cetl.

RV