[MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

Tomáš Mádr ok2mtm na seznam.cz
Středa Červenec 8 08:10:44 CEST 2015


To vím, podobné auto - Mondeo mám, myslel jsem kvůli uchlazení motoru jako 
takového. Klimatizace je sice dobrá věc, ale auto bez ní jezdí. S přehřátým 
motorem je to ale horší a taky to může být podstatně dražší na následnou 
opravu.

Tomáš ok2mtm


---------- Původní zpráva ----------
Od: Pavel Troller <patrol na sinus.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 8. 7. 2015 6:28:39
Předmět: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy

"Zdravím,
hmm, no to by to relátko muselo umět komunikovat s řídicí jednotkou motoru
po CANu. Problém je, že chybí zpětná vazba "jsem tu a točím se" a ta jde 
právě
z té mrtvé škatulky. Když se zapne klima, požádá o zapnutí tohoto větráku a
teprve když dostane pozitivní odpověď, spustí kompresor.
Jo, dneska fakt už je procesor skoro u každé kontrolky v tom autě, jak
trefně poznamenal jeden ze členů této konference :-).
Zdraví Pavel

> Hm, a co tam nahulváta naprasit relátko a vypínač? Prostě jako v době 
Škody
> 120. Respektive ono tam to relátko nejspíš už někde bude.
> Tomáš ok2mtm.
> 
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel 
Troller
> Sent: Tuesday, July 07, 2015 7:52 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy
> 
> Zdravím,
> tak se hlásím z druhým dějstvím.
> Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný. Pánové
> se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali. Doporučili dojet o
> pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna.
> V diagnostické dílně byli úspěšnější a zjistili, že problém vůbec není v
> klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který nejede.
> Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný test,
> povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli chyba P0xxx,
> už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo "obvod ventilátoru -
> porucha". Já to i psal v původním mailu, že v tomto může být chyba, ale
> neměl jsem to jak zkontrolovat. Od diagnostika nás poslali do další dílny,
> tentokráte specializované přímo na Fordy.
> V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale obrovským
> měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a konstatovali - hmm,
> jasně, řídicí jednotka větráku v čoudu. A rovnou nabídli, že seženou do 
tří
> dnů novou za 350 Eur, nebo jetou za 100 Eur.
> Na aukru ji vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji
> kuchnout, ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když se 
jich
> koupí 20.
> Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu to
> putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou nedostaneme
> podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se přepravovat v noci
a
> domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se chladí dost a pokud by nás
> stihl nějaký problém a motor se začal přehřívat (kolony atd.), tak holt si
> stahneme okýnka a pustíme naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to
> jistě nebude už velký problém.
> Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku v
> garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011.
> Zdraví Pavel
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20150708/40a7bf42/attachment-0001.html>


Další informace o konferenci Hw-list