<html><body><p>To vím, podobné auto - Mondeo mám, myslel jsem kvůli uchlazení motoru jako takového. Klimatizace je sice dobrá věc, ale auto bez ní jezdí. S přehřátým motorem je to ale horší a taky to může být podstatně dražší na následnou opravu.</p><p>Tomáš ok2mtm<br></p><p>---------- Původní zpráva ----------<br>Od: Pavel Troller <patrol@sinus.cz><br>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>Datum: 8. 7. 2015 6:28:39<br>Předmět: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy</p><br><blockquote>Zdravím,<br>  hmm, no to by to relátko muselo umět komunikovat s řídicí jednotkou motoru<br>po CANu. Problém je, že chybí zpětná vazba "jsem tu a točím se" a ta jde právě<br>z té mrtvé škatulky. Když se zapne klima, požádá o zapnutí tohoto větráku a<br>teprve když dostane pozitivní odpověď, spustí kompresor.<br>  Jo, dneska fakt už je procesor skoro u každé kontrolky v tom autě, jak<br>trefně poznamenal jeden ze členů této konference :-).<br>  Zdraví Pavel<br><br>> Hm, a co tam nahulváta naprasit relátko a vypínač? Prostě jako v době Škody<br>> 120. Respektive ono tam to relátko nejspíš už někde bude.<br>> Tomáš ok2mtm.<br>> <br>> -----Original Message-----<br>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller<br>> Sent: Tuesday, July 07, 2015 7:52 PM<br>> To: HW-news<br>> Subject: Re: [MOTO] Ford Galaxy 2.0TDCi 2009 (MK3) - porucha klimy<br>> <br>> Zdravím,<br>>   tak se hlásím z druhým dějstvím.<br>>   Zajeli jsme do servisu a nechali doplnit chladivo. Výsledek žádný. Pánové<br>> se tam s tím mořili ještě asi 3 hodiny a pak to vzdali. Doporučili dojet o<br>> pár ulic dál, že tam je diagnostická dílna.<br>>   V diagnostické dílně byli úspěšnější a zjistili, že problém vůbec není v<br>> klimatizaci jako takové, ale v hlavním ventilátoru motoru, který nejede.<br>> Servisák to celkem uměl, šel takřka najisto, vyvolal i příslušný test,<br>> povídá "teď by se měl větrák rozběhnout" - a nic, a za chvíli chyba P0xxx,<br>> už si nepamatuji přesně to číslo, ale vysvětlení bylo "obvod ventilátoru -<br>> porucha". Já to i psal v původním mailu, že v tomto může být chyba, ale<br>> neměl jsem to jak zkontrolovat. Od diagnostika nás poslali do další dílny,<br>> tentokráte specializované přímo na Fordy.<br>>   V této dílně si udělali vlastní diagnostiku, ne notebookem ale obrovským<br>> měřákem (určeným přímo na motorovou diagnostiku) a konstatovali - hmm,<br>> jasně, řídicí jednotka větráku v čoudu. A rovnou nabídli, že seženou do tří<br>> dnů novou za 350 Eur, nebo jetou za 100 Eur.<br>>   Na aukru ji vidím za 499 Kč :-). Jednotku mám venku, chtěl jsem ji<br>> kuchnout, ale asi se do ní ani nedostanu. Na Ali* je za 5 USD, když se jich<br>> koupí 20.<br>> Auto bez jednotky normálně jede, ani indikace motoru nesvítí, je mu to<br>> putna. Ještě tu žena obvolává známé, ale pokud se s cenou nedostaneme<br>> podstatně níže, asi tu pokus o opravu vzdáme, budeme se přepravovat v noci a<br>> domů taky dojedeme - pokud auto jede, motor se chladí dost a pokud by nás<br>> stihl nějaký problém a motor se začal přehřívat (kolony atd.), tak holt si<br>> stahneme okýnka a pustíme naplno topení, to by mělo pomoci :-). V ČR to<br>> jistě nebude už velký problém.<br>>   Jen pro strýčka příhodu, pokud by tohle měl někdo z nějakého vraku v<br>> garáži, má to číslo 940.0029.04 a pasuje to i na Mondea 2005 - 2011.<br>>   Zdraví Pavel<br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</blockquote></body></html>