OT: venkovní nátěry dřeva

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pátek Červenec 3 00:23:11 CEST 2015

Dne 02.07.2015 v 23:22 Evzen Horna napsal(a):
> Hezký den,
> před časem tu proběhla zmínka o napouštěcích olejích. Potřebuji nyní
> natřít zahradní domek ze smrkového dřeva a nevím, co zvolit. Zatím
> uvažuji o tenkovrstvé lazuře Luxol Originál, něco málo jsem s ní již
> natíral. Jaké jsou, prosím, Vaše zkušenosti s podobnými nátěry. Rád
> bych, aby to vydrželo co nejdéle a nemusel to každý rok přetírat. Jak
> moc jsou nutné či vhodné impregnační fungicidní nátěry? Pokud se bez
> nich dá obejít, raději bych se těmto chemickým přípravkům vyhnul, ale
> [...]

Dobrý večer,

vezmu to pozpátku.

Na terase mám tepelně upravenou borovici ThermoWood profil LunaDeck2,
podle doporučení výrobce jsem použil nátěr OWATROL – AQUADECKS
(kombinace penetrační lazury a vodou ředitelného pigmentovaného oleje).
Na přímém slunci vystaven větru a dešti má nátěr trvanlivost 1-2 roky.

Na podbití a svislé venkovní obložení (palubky smrk) jsme použili
tenkovrstvou lazuru Remmers Aidol HK-Lasur. Po čtyřech letech na stejném
slunci a dešti je pozorovatelné mírné ztmavnutí dřeva, o přetírání zatím
rozhodně neuvažuji - není proč. Akorát je to oproti Luxolu o dost dražší.

Na zahradním domku budu zkoušet nátěr podle doporučení našeho dvorního
stolaře - jako penetrační základ Lazurol S1033, na to olejová polomatná
lazura O1020. Viděl jsem to na pergole po cca pěti letech od natření a
vypadalo to velmi dobře. Ale je to hodně drahé.

jf