Re: Převod programu na mobil

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Sobota Leden 31 16:52:04 CET 2015

Dobry den,
teroreticky by mel jit Lazarus i na Androidu. Pred casem jsem cetl, ze
chteji prepsat FreePASCAL aby se kompiloval do bajtkodu Javy. Ale
vubec nevim, v jakem to je stavu. Jestli uz jim vubec funguje Hello
World. Zkuste kouknout na:
http://wiki.freepascal.org/FPC_JVM
http://wiki.freepascal.org/Android
http://wiki.lazarus.freepascal.org/Android_Programming
http://wiki.lazarus.freepascal.org/Custom_Drawn_Interface/Android
http://wiki.lazarus.freepascal.org/Portal:Android

Co presne ma ta app delat? Komunikovat po seriovem portu, pripadne
prevodniku typu FT232? To pujde na Androidu tezko. Mam na mobilu USB
OTG a kdyz jsem pripojil RS-232 prevodniky (asi 3 typy s ruznymi IO) a
jeden LPT-USB, zadny nefungoval.
Mozna mam jen smulu na telefon, nektere mobily (verze androidu) treba
maji zakompilovanou podporu pro tyto prevodniky, ale moc bych na to
nespolehal.

Jak moc je bude ta aplikace slozita? Nejlepsi by imho bylo ji celou
prepsat pod android.
Kouknete na http://cordova.apache.org/ daji se tim s minimem prace
psat multiplatformni app, ale na seriovy port to asi nepujde.