Tepelna vodivost materialu (bylo: Re: Rozborka uspornej ziarovky)

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Pátek Leden 30 13:38:47 CET 2015

Ano souhlasím s Vámi. Tedy... našel jsem závadu která s největší pravděpodobností zničení čipu způsobila. Vyhovuje vám tato formulace ? Ono v lidském životě není nic jisté. Ani to že až dnes budete přecházet ulici nespadne na Vás letadlo. Je to sice velmi nepravděpodobné, ale stát se to může.

Po odstranění uvedené závady už světlo asi půl roku funguje... Ale i to může být způsobené tím, že v čipu vlivem technologicné nekázně při výrobě došlo k nevysvětlitelnému zlepšení parametrů :-).

A co se týče přesného technického vyjadřování - znám lidi, kteří si z toho udělali životní úděl. Sice v životě moc k ničemu jinému nejsou ale umí své okolí neustálým opravováním vytáčet k nepříčetnosti. Vzlášť když za ně musí dělat jejich práci protože na to použít své ruce na... Fuj... Práááci moc nejsou :-). Tím pane Jirko nenarážím na Vás. O Vás vím, že můj předchozí komentář neplatí. Přesto si myslím, že můj výrok o odvodu tepla byl dostatečně jasný aby ho TECHNIK pochopil. A ještě k těm managorům, politikům apod. Právě na ty často ten můj výrok o neschopných velmi dobře pasuje. Jelikož sami nic neumí musí umět dobře vysvětlit proč to ti kolem pokazili. Takže k těm bych se opravdu přiblížit nechtěl.

Ale Dost. Myslím, že už jsme se odchýlili od tématu.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jirka
Sent: Friday, January 30, 2015 1:09 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Tepelna vodivost materialu (bylo: Re: Rozborka uspornej ziarovky)

Jenže on právě dostatečný klidně být MOHL, to jsem se Vám celým tím
příspěvkem snažil naznačit...

Ta LED mohla "odejít" z úplně jiných příčin, než bylo ev. přehřívání.
Například nečistoty při výrobním procesu základního materiálu nebo
přechodu, nehomogenita přechodu, špatná termokomprese přívodu k chipu...
Abyste kategoricky mohl prohlásit přehřívání za příčinu, tak byste musel
mít záznamy z měření teploty přechodu před závadou, což nejspíš nemáte...

A ano, jestliže jsme na technické konferenci, tak bychom se měli
adekvátně technicky vyjadřovat, to znamená mimo jiné co nejpřesněji. A
neváhat i sám sebe dodatečně opravit, když zjistím, že jsem se mýlil,
nebo jsem mezitím pokročil v poznání...

Pokud to dělat nebudeme, klesáme na úroveň managorů, politiků,
překupníků a nejrůznějších dalších podobných existencí.

--
Jirka