Rozborka uspornej ziarovky

Milan B. milan na bastl.sk
Pátek Leden 30 12:42:19 CET 2015

Pri filamentoh mame prilis malo informacii o tepelnom managemente. Je to
chip na skle (alebo zafire), zaliaty vrstvou luminoforu. Aky je tepelny
spad medzi cipom a povrchom luminoforu je tazke odhadnut.

Pri 4W ziarovke (4 vlakna), ktoru mam v rukach je teplota povrchu
filamentu 96 stupnov pri nezakrytej ziarovke, 107 stupnov pri zakrytej
(zhorsene chladenie). Aj ked si dame rezervu pre nepresnost kontakneho
merania a tepelny spad, stale sa plus/minus pohybujeme v pasme
parametrov, kde LED dokaze pracovat. Tesne, ale to myslim plati o
vacsine komercne predavanycch LED svietidiel, kde je to tiez vzdy
kompromis medzi vykonom, zivotnostou a velkostou chladica.

-m-