LED filamenty, was: Rozborka uspornej ziarovky

Martin Hanek martin na hanek.net
Pátek Leden 30 12:27:33 CET 2015

Zvětšil jsem proud na 12,4 mA. Po zapnutí bylo na diodě cca 79,6V, tedy
příkon 0,99 W. Po asi 5 minutách napětí kleslo na 78,1 V, potom příkon
0,97 W.
Když je LED na vzduchu, je jen mírně teplá. Dal jsem ji do zdrhovacího
PE pytlíku od součástek a vymáčkl co nejvíce vzduch. Po asi 2 minutách
jsem ji vyndal, byla evidentně teplejší, ale lze ji bez problému udržet
v prstech, prostě nepálí. Ten pytlík byl "namáčknutý" na té LEDce a v
podstatě se v tom místě jen velmi mírně začal krabatit, takové jemné vlnky.
Je jasné, že 8 těchto diod v žárovkové baňce bude mnohem teplejších, ale
odhadnout to nedokážu.

Martin Hanek