Rozborka uspornej ziarovky

Milan B. milan na bastl.sk
Pátek Leden 30 11:13:20 CET 2015

Pozrel som, kedy som objednaval svoje prve biele vysokosvietive LED (3W)
- bolo to presne pred 7 rokmi (Monday, 28 January 2008) od cinskej firmy
LEDSee  - a to uz neboli ziadna novinka. Takze asi sa objavovali o dost
skor, ako pred 5-timi rokmi.

Kedze 50000  standardnych pozemskych hodin je 5.7 standardneho
pozemskeho roku a nie 11, taketo meranie by som bol mohol kludne urobit
sam. A verim tomu, ze u serioznych firiem sa taketo dlhodobe merania
mozu robit.

Samozrejme ze 150 stupnov nie je prevadzkova teplota... ale vam vadi
prevadzkova teplota 100 stupnov. Co sa tyka prijatelnej ucinnosti...
podla DS u tejto konkretnej LED je pri 100 stupnoch pokles svietivosti
oproti nominalnej (udavanej pri 85 stupnoch) celych 5%... ci to je
prijatelne, neviem a nemienim bezhlavo aplikovat parametre nejakej LED
na uplne iny, inac vyrabany, inac montovany cip. A nejde o to, aby LED
vydrzali nekonecne, ide o to, aby udrzali stanovene parametre po
stanovenu dobu zivotnosti. Je to o kompromisoch.

Ale o fakty tu zrejme nejde, vsakze...

-m-