Osvetleni LED Re: LED filamenty, was: Rozborka uspornej ziarovky

Josef Šíp sip na raab.cz
Pátek Leden 30 11:04:42 CET 2015

Trochu bych se bal mozneho kolisani napeti v siti, pri povolenych +-10% mate najednou z 295V -> 324V
a pak na stabilizatoru 44V. Ktere uz dle datasheetu nemusi prezit...
Stejne tak opacne 295 -> 266V je min nez 280V co potrebuji LED.

J.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Kuba Jan
Sent: Friday, January 30, 2015 10:41 AM
To: HW-news
Subject: Re: Osvetleni LED Re: LED filamenty, was: Rozborka uspornej ziarovky

Já mám v plánu také udělat pořádné osvětlení do pracovny. Mám objednáno 9x 100W LED WARM bílá - cena za čip okolo 4 dolarů.
Chci to dát vše do série  a namontovat na podélný chladič. Mělo by se to vejít do krytu od malé zářivky.
Mám tu jeden kousek toho čipu, při 1A proudu je na něm +-31V, a svítí to už velmi pěkně s tím, že to ještě  nijak zvlášť nehřeje.
  No a celé to chci napájet ze sítě ( usměrněné , vyhlazeno kondem ) do série pak proudové omezení:
http://paja-trb.cz/konstrukce/pir_osvetleni/lm317-proud.jpg   pro
jistotu třeba s LM 1085
Pokud to budu provozovat s 1-1,5A, tak na LEDkách bude  31x9 = 280V a na usměrňovači s kondem 270M(400v) při téhle zátěži 295V ( změřeno , zatíženo spirálou)  takže na tom regulátoru se bude topit 15-20W max.

Počítám, že účiinost LEDek při 1/3 - 1/2 zatížení je větší a to proudové omezení se mi jeví jako nejjednodušší řešení napájení LEDek ze sítě.
Určitě jednodušší ( a levnější ) než driver ke každé ledce.
Regulace výkonu nastaveným proudem sériového regulátoru - třeba 0,5 , 1, 1,5A Mám trochu strach, že to světlo bude moc teplé ( žluté, ale možná to budu kombinovat s 3 studenými LED v kombinaci s 6x teplá.
Má to nějaký háček, nebo je předpoklad, že to bude fungovat?

Ideální by bylo to proudové omezení nahradit spínaným regulátorem, ale existuje nějaká náhrada tohoto lineárního  "dvoudrátového" zapojení regulátorem proudu ve spínaném režimu ?

JaKub