OT mcu (STM32F0xx) a JAVA

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Čtvrtek Leden 29 13:33:09 CET 2015

Docela by mě zajímalo co je to za aplikace. Nějak si nedovedu představit
v čem by java mohla poskytovat jakoukoli (technickou) výhodu, pokud bude
běžet v RAM do 64KB. Připadá mi to tak, že někdo zkusil spojit
nespojitelné - malou paměť a javu, napsal pro to "Hello world", udělal
kolem toho velký humbuk a to je tak vše. Našli jsme řešení a teď budeme
pracně hledat problém, kde by se toto řešení dalo nasadit. A tak se kůň
opět belhá kilometry za povozem.
Nezoufejte, v této situaci je např. i teoretická fyzika, kde se objevují
nové teorie jako houby po dešti (namátkou superstruny, Verlindeho teorie
gravitace) a pak se s vypětím všech sil hledá problém v naměřených
datech, který by tyto teorie mohly pomoci objasnit.
Je to v jistém smyslu podobné dekadentnímu umění konce 19. století - l
art pour l art (ty interpunkční znaménka neumím napsat), čili jak
zkráceně říkal Jarda Hašek poularde. Asi lidi nemají co dělat, tak
vymýšlejí kraviny. Víc bych v tom nehledal.
Ale teď zpět k technice. Zkoušel jsem (taky nemám co dělat) přeložit gcj
pro ARM, ale bez úspěchu. Asi tomu chybí nějaké knihovny. To by bylo do
jisté míry také řešení javy na SoC. Na PC to funguje - můžete vzít java
zdrojáky (snad i class), přeložit je pomocí gcj do nativního kódu PC a
spustit výsledný exe. Ale protože celkem nemám potřebu programovat ARMy
v javě, nechal jsem to být.

Mrazík