Utesneni zatek NiCd aku

AZe aze na seznam.cz
Pondělí Leden 26 14:30:31 CET 2015

Jistě
Ale o to vůbec nejde. Zátka je plastové těleso se záklopkou s gumovým těsněním nahoře, kde je zřejmě i přetlakový ventil. V plechovém víku článku je otvor s bajonetovými prolisy a dole na víčku je také gumové těsnění, které má těsnit a netěsní. Výrobce zcela jistě nezamýšlel, aby elektrolyt prosakoval právě tady a podobně kolem vývodů + a –. A právě o utěsnění těchto míst jde. Přesněji řečeno o radu, čím, co by sneslo účinky KOH...
aze

From: Vláďa Anděl
Sent: Monday, January 26, 2015 10:57 AM
To: HW-news
Subject: Re: Utesneni zatek NiCd aku

Zátky jsou od toho, aby se do článku neprášilo a aby louh moc nezvětrával (karbonizace). Rozhodně nemaní těsnit. Plyn vzniklý při nabíjení musí odcházet, jinak by se článek časem natlakoval a bouchnul. Myslím že někde na stránce Feraku http://www.saft-ferak.cz/cz/ada-kphkpmkpl se dá najít závislost úbytku vody na napětí a že už při 1,45V-1,5V (celkem běžné napětí v režimu provozu s konstantním napětím) se už trochu vodíku vytváří.