vysilani DRM - deje se v tom neco?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Leden 24 15:20:34 CET 2015

Ovšem je otázka, zda v řídce osídlených oblastech přináší DRM nějaké výhody
oproti analogu. Když je někde málo lidí, tak se tam velký počet stanic
neuživí.

Vlastně se tak dostáváme do situace, kdy v civilizované zemi lidi rádio
nepotřebují, protože si vystačí s mobilem a v širé pustině zas stačí 1 SV
vysílač na rozsáhlé území. Čímž se dostáváme k otázce:

Dal by se DV-KV rozsah použít na něco úplně jiného?

PH

Od: Daniel Valuch balu na k-net.fr(mailto:balu na k-net.fr)

"myslel som v ponimani konecneho spotrebitela. Pre bezneho cloveka je to
nieco co nepotrebuje, lebo mu radio predsa hra. O nejakom frekvencnom
planovani, alebo kvalite preneseneho signalu mema predstavu. A koli par
nadsencom tie investicie nikto neschvali. Aj ked su staty kde sa tieto
sluzby uz prevadzkuju.

Myslim ale, ze toto je len vyvojovy medzistupen a onedlho zanikne. Trend
je prechod vsetkeho na mobilne siete a datove prenosy. Minimalne v
pripade DAB ta technologia podla mna vykape pomerne rychlo, pac sa siri
v rovnakom frekvencnom pasme a rovnakym sposobom ako mobilny signal.
Takze sluzby su redundantne.

DRM je v tomto zmysle zaujimavejsie, lebo sa daju pohodlne a lacno
pokryt riedko osidlene oblasti.

Uvidime o 5 rokov :-)

On 24/01/2015 13:51, Pavel Troller wrote:
> [...]
DAB