zvyseni vystupniho napeti menice

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Leden 22 22:45:37 CET 2015

Dobrý den,

kvůli 12V relé potřebuji vhodně malý zdroj který nemám, tak jsem zvedl
napětí z 5 na 11V (pomocí 5V1 a 1N4148) u takového malého měniče - USB
nabíječky. Výstupní kond (10V) to samozřejmě okamžitě nepřežil a ohnul se do
tvaru banánu, no už je tam jiný.

Je jasné, že na konkrétní zadání existuje konkrétní odpověď, jenže mě by
spíš zajímaly empirické zkušenosti, jak moc jde reálné napětí zvedat bez
převinutí trafa a jaký to má zhruba vliv na výstupní proud (tj. klesá-li
úměrně, nebo neúměrně více?).

Z toho zdroje 5V/0,5A -> 11V/?? budu brát lehce přes 100mA. Tak abych se
nemusel bát to nechat běžet o samotě.

Děkuji, JL.