jak odstranit rez?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Leden 14 21:11:17 CET 2015

Zdravim,

> [...]
>
> budu mit tohle:
> http://www.ebay.co.uk/itm/Classic-Record-044-plough-rebate-plane-complete-with-set-of-8-cutters-/201261467914
>
> predpokladam, ze asi teda ty zelizka taky obrousim. mam diamantove
> kameny. je otazka, kde bych tu chemii sehnal v CH nebo FR. Zkusim se po
> necem cvicne mrknout.
>
> Neni mi ovsem jasne, jak funguje ta coca cola. mel jsem rezavy
> combination square a soupnul jsem ho na 2 dny do normalni (nedietni:)
> coly, bez jakehokoliv efektu. naopak ten trojuhelnik zacal smrdet kovem
> a objevily se na nem takove divne nesmyvatelne fleky

Samozrejme. To je jeden z internetovych mytu. Cituji:

Coca-Cola contains less citric acid than does orange juice, and the
concentration of phosphoric acid in Coke is far too small (a mere 11
to 13 grams per gallon of syrup, or about 0.20 to 0.30 per cent of
the total formula).

S temi tremi promile opravdu tezko neco odrezujete :-). A ta citronovka
spis bude zpusobovat dalsi korozi nez aby rozpoustela rez, citronan
zelezity je tusim ve vode nerozpustny.

Zdravi Pavel