FV panely?

Josef Šíp sip na raab.cz
Středa Leden 14 16:58:37 CET 2015

Orientacne v nasich koncinach pri optimalnim umisteni vyrobi panel 180Wp  cca 180KWh
Pokud pripojite 7 az 8 panelu do serie ziskate cca 7*30=210V (240V) a muzete pripojit primo topne teleso bojleru
zapojuje se pres 3f stykac vsechny kontakty do serie. (Tak to maji drazice u solarnich bojleru)

Tazke pokud vyuzijete vsechnu energii co Vam to doda 8*180kWh = 1.44MWh
Pri cene 4.20 za kWh je to rocne  6048,- Kc uspora
Takze  za 2.4 roku to mate zpet pokud nepocitam konstrukci k uchyceni, kabely atd... ktere rozhodne nejsou zadarmo.

Realna navratnost bude asi horsi protoze panely se chovaji jako zdroj proudu s napetovym omezenim
a pro ziskani max vykonu to chce regulatror s MPPT (Maximum power point tracking).

Pokud to chce nekdo spocitat presneji chce to konkretni data. Tohle je jen pro orientaci z hlavy.

J.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Draček Fráček
Sent: Wednesday, January 14, 2015 2:10 PM
To: HW-news
Subject: FV panely?

Znameho soused nebyl prijat mezi solarni barony a nabidl mi FV panely, ktere mu nepovolili zasít na pole. Moc jsem tomu nevenoval pozornost,ale jde o 180Wp velikosti 160x80 cena cca 1800 Kc/ks koupeno v SRN, vyrobeno v PRC

Je to vyhodna cena?
Pokud ano, k cemu by se mi to na baraku mohlo hodit?
Nejaký prodej ele. ČEzu je jiz mrtva zálezitost + administrativní buzerace me vazne nelaka..
Napada mě
- pridat do boileru DC spiralu a prihrivat vodu, prijde mi to jako sílene zverstvo stran ucinnosti
- 12 nebo 24V system pro alarm / server a takove ty porad jedouci systemy, pripadne svetla.
Mam 30 let stare clanky, z velkostrou jsou to snad NiCD s louhem. Co si tak pamatuji jsou to samostatne clanky tak 0,5m vysoke. Melo to silenou silu, jako diteti mi na to upadla lesenarska trubka a byla to slusna sleha . Pry je po vymene louhu lze slusne zrepasovat.
Resim to jen protoze prisla tato nabidka,stat ve me znechutil vse stran FV, bio atd.