Reminky pro Aiwa NSX F7

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Leden 13 01:38:30 CET 2015

Pokud máte možnost měřit rychlost posuvu, šel bych cestou změření délek
jednotlivých drah pomocí nepružné kulaté šňůrky o průměru rovném straně
čtverce původního řemínku.

Následně pak použijete o něco kratší řemínek pokud možno shodného
průřezu jako ten původní. Potíž je v tom, že ono "o něco" se nedá
exaktně předem určit a závisí to na konkrétní situaci (délka řemínku,
jeho elasticita, povrch řemenic, jejich uchycení, přenášený tah atd.).
Prostě je to empirická záležitost...

Co se týče měření a nastavení rychlosti posuvu pásku: buď originální
testovací kazeta se známou frekvencí (tu nejspíš nemáte), nebo nahraná
na profi stroji nejlépe s direct drive pohonem a PLL s krystalem. Zdroj
signálu pro nahrávání: digitální generátor (řízený krystalem), nejlépe
souběžně zkontrolovaný finálně použitým měřičem. Frekvence cca jednotky
kHz.

Vlastní měření: předpokládám, že osciloskop máte buď s digitálním
čítačem, nebo celý digitální - obyč. analog má naprosto nedostatečnou
přesnost.

Počítejte s tím, že u takto jednoduché jednomotorové mechaniky nebude
přesnost ani stabilita rychlosti ideální a bude se lišit podle místa na
kazetě (začátek vs. střed vs. konec - to je dáno třeba vlivem přivíjení
a různých brzdných momentů), dále bude záviset i na tom, zda jede jedna
nebo obě mechaniky a která z nich je zrovna ta měřená...

Zkontrolujte si i stav přítlačných kladek (čistotu a elastický neztvrdlý
povrch) + čistotu a stav (někdy bývá i koroze!) povrchu capstanů. Běh
všech řemenic bez odporu (pokud nejsou zabržděny) je samozřejmost. Bývá
vhodné vyčistit a namazat kluzná uložení (popř. i sintrovaná ložiska
motoru, pokud se k nim dostanete).

Ještě k tomu výzkumu řemínků přes manuály: v servisním manuálu na 99%
nebude délka řemínku, protože výrobce samozřejmě očekává, že si servis
koupí jeho originál. Existovaly (minulý čas proto, že mgf jsou jaksi
starší záležitost) srovnávací tabulky od "aftermarket" výrobců, ale dnes
snad už jen http://russellind.com/client/download/PRB_Belt_XRef.pdf .

Vaše věž tam ale není a není tam ani nic jiného, co by používalo stejnou
mgf. mechaniku (2ZM-3MK2 PR4NM). Další problém  mmůže být v tom, že není
zcela jisté, že Vaše věž tuto mechaniku skutečně má - může se to lišit
dle suffixu modelu, popř. prostě "jen tak". Aiwa (s výjimkou ojedinělých
klenotů typu AD-F990 apod.) nikdy nebyla něco, co by se dalo nazvat
renomovaný a solidní výrobce a tak se mohlo stát cosi podobného, jako
dnes třeba u Číňana - prostě bez výstrahy začali používat něco jiného,
než píšou v servisním manuálu...

--
Jirka