Ked pretecie premenna

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Leden 12 17:40:41 CET 2015

Doporučuji ještě jeden test:
při stojícím autě citlivě nohou sešlápnout plyn a chvíli držet nějaké
provozní otáčky . v případě mé fabie 3000ot/min - to jsou otáčky, při
kterých na 5 jede cca 90km/h.
Spotřeba byla cca 3 - 4l/h.
To jsou ty režie o kterých tu byla řeč.

Takže když auto jede 90km/h po rovině a žere cca 6litrů, tak zhruba
půlka se spotřebuje na to aby se motor vůbec točil, nabíjela se baterka
a točila se část převodovky.
Ze zbylé části se točí převodovka a kryjí aerodynamické a třecí ztráty
při pohybu.

Petr