<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=iso-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
Doporučuji ještě jeden test:<br>
při stojícím autě citlivě nohou sešlápnout plyn a chvíli držet
nějaké provozní otáčky . v případě mé fabie 3000ot/min - to jsou
otáčky, při kterých na 5 jede cca 90km/h.<br>
Spotřeba byla cca 3 - 4l/h.<br>
To jsou ty režie o kterých tu byla řeč.<br>
<br>
Takže když auto jede 90km/h po rovině a žere cca 6litrů, tak zhruba
půlka se spotřebuje na to aby se motor vůbec točil, nabíjela se
baterka a točila se část převodovky.<br>
Ze zbylé části se točí převodovka a kryjí aerodynamické a třecí
ztráty při pohybu.<br>
<br>
Petr<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 12.1.2015 v 17:34 Karel M
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote
cite="mid:CAN7Z6qLRY5bGSHQudJ9+K+s0ukFXSmY_RerB2D4kgRzCEzXdpQ@mail.gmail.com"
type="cite">
<div dir="ltr">
<div>To je normální, já mám taky při 100kmh menší spotřebu než
při 50kmh, čím větší obsah motoru, tím je rozdíl větší. Motor
má prostě svou režii i když auto jede či stojí. A pokud máte
hydroměnič, tak ten bude při 100kmh zamknutý, kdežto při
nižších rychlostech může podkluzovat a ohřívá se, tedy žere
energii.<br>
</div>
K.<br>
</div>
<div class="gmail_extra"><br>
<div class="gmail_quote">Dne 12. ledna 2015 16:28 Petr Labaj <span
dir="ltr"><<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:labaj@volny.cz" target="_blank">labaj@volny.cz</a>></span>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">A jste si
jistý, že to není chyba měření?<br>
Já takový fajnový měřák v autě nemám. A celkem ho ani
nepotřebuju,<br>
protože se pohybuju prakticky výhradně na kole (mimo strasy
>50km).<br>
A na tom kole má člověk poněkud důvěrnější povědomost o
potřebném<br>
výkonu. Rozhodně můžu říct, že pro pohyb rychlostí 50km/h je
zapotřebí<br>
proklatě víc energie než při 30km/h.<br>
U auta to jistě nebude jiné, aerodynamika nepovolí. A při
šesti nebo<br>
i více rychlostních stupních snad je dělení převodových
poměrů dost<br>
jemné na to, aby motor mohl i při 30km/h pracovat v rozumném<br>
rozsahu otáček, řekl bych.<br>
<br>
PL<br>
<br>
******************************<br>
<br>
From: "Richard Kaliciak" <<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:hw.kaliciak@stonline.sk">hw.kaliciak@stonline.sk</a>><br>
To: "HW-news" <<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
Sent: Monday, January 12, 2015 11:44 AM<br>
<span class="im HOEnZb">Subject: Re: Ked pretecie premenna<br>
<br>
<br>
</span><span class="im HOEnZb">Inac milujem 30km/h zony. Pri
30km/h mam väcsiu spotrebu ako pri 50km/h,<br>
radsej ich obidem inokadial (zamer splneny=menej aut v
zone). Pod 30km/h<br>
mi to spotrebu pre istotu ani neukazuje.<br>
<br>
</span>
<div class="HOEnZb">
<div class="h5">_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz"
target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</div>
</div>
</blockquote>
</div>
<br>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>