Jakou TV koupit?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Leden 9 11:24:17 CET 2015

Mam doma dve smart TV od Hyundai (az na drobnosti velka spokojenost) a lisi
se velikosti a soucasne i obnovovaci frekvenci (50/100Hz). No a na te 100Hz
jsou ruzne rychlejsi deje vyrazne sledovatelnejsi - samozrejme nejvic je to
videt na velkych sportech s malym mickem :) Tenis, golf, hokej a podobne
jsou "citelnejsi".

Predpokladal bych, ze u tech 600Hz ale pujde o neco jineho - primarne o 3D
zobrazeni, kdy stiha plynuleji prepinat L/R obraz. Dalsi vec je, ze u
velkeho obrazu  clovek vic veci sleduje periferne - a i kdyz je to necekane,
tam clovek vnima daleko vyssi frekvence blikani, nez by spravne fyzilogicky
mel byt schopen.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Václav Ovsík" <vaclav.ovsik na gmail.com>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, January 09, 2015 11:02 AM
Subject: Re: Jakou TV koupit?

On Fri, Jan 09, 2015 at 10:35:10AM +0100, Ivan Kiss wrote:
> Pred par rokmi, ked som kupoval telku som zachytil 600Hz tusim len u
> plazmy.
> Vtedy som to pochopil ako nejaku vlastnost plazmoveho displeja patricne
> marketingovo spracovane v style cim viac pasikov, tym viac adidas.
> Ja som vtedy riesil LED LCD a tie boli klasicky len 50 a 100Hz.

Jj, kdyz jsem vybiral televizi snad 4 roky zpet nebo uz vic, tak ten
udaj 600Hz uvadeli nejak ve spojeni se zpracovanim obrazu.
Nicmene duvodem, proc jsem Panasonic plazmu radeji vratil bylo zejmena
blikani, na ktere jsem dost citlivy. Takze refresh rate to neni ani
nahodou. U plazmy je blikani obrazu zrejme vlastnost.
Na Samsungu co jsem koupil je, ze umi i 100Hz, ale to nijak nepoznam,
fotbal nesleduju...

--
Zito